به گزارش چهارشنبه شب خبرگزاری فرانسه، محاکمه حصه بنت سلمان دختر پادشاه عربستان روز سه شنبه به صورت غیابی صورت گرفته است.

حصه در سال ۲۰۱۶ به محافظ شخصی خود دستور داد که یک کارگر آپارتمان محل سکونت خاندان سلطنتی سعودی در غرب پاریس را مورد ضرب و جرح قرار دهد.

حکم بازداشت حصة دختر سلمان از دسامبر ۲۰۱۷ (آذر / دی ۹۶) به خاطر معاونت در اعمال خشونت عمدی صادر شد.

این کارگر به قاضی گفت که وی حدود ۱۵ دقیقه در شرایط بسیار سختی به سر می برد، شاهزاده سعودی در این مدت به محافظش گفته است که باید این سگ کشته شود. وی ارزش زنده ماندن ندارد.

وی ادامه داد که محافظ با تهدید سلاح به وی گفته است که باید خم شود و پاهای شاهزاده را ببوسد و چندین ساعت در آپارتمان زندانی شده بود.

قرار است که جلسه دادرسی به این پرونده ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ۹۸) برگزار شود.

این نخستین باری نیست که خاندان سلطنتی سعودی با حکم قضایی فرانسه روبرو می شود؛ مارس ۲۰۱۳ (اسفند ۹۲ و فروردین ۹۳) نیز دستگاه قضایی این کشور حکم مصادره اموال "مها السدیری" همسر "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" ولیعهد پیشین سعودی را به خاطر فرار از پرداخت هزینه سکونت در پاریس صادر کرد.

السدیری در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۱ (۱ دی ماه ۱۳۹۰) تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۸ خرداد ۱۳۹۱) در هتل شانگری لا" به همراه ۶۰ نفر سکونت داشت اما بدون پرداخت هزینه های آن، که شش میلیون یورو برآورد می شد، هتل را ترک کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.