عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جمع استانداران سراسر کشور در وزارت کشور گفت: امیدواریم این انتخابات امسال با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و شورای نگهبان و شورای تامین دست به دست هم به خوبی برگزار شود.

اهم اظهارات وزیر کشور را به نقل از ایلنا، تسنیم و مهر بخوانید؛

* از نظر من به عنوان وزیر کشور، نقش اصلی و موثر و راهبردی را در وزارت کشور، فرمانداران ایفا می‌کنند. قطعا استانداران جایگاه بالاتری دارند اما از نظر تاثیرگذاری و ارتباط با مردم اولین حلقه جمع‌آوری و ارائه نظرات برای تصمیم‌سازان، فرمانداران هستند و به نظر من  موثرتر هم هستند.

* در رسانه هرکس به آنتن نزدیک‌تر است، موثرتر است. در وزارت کشور هم فرمانداران موثرتر هستند و فرمانداران به واسطه برخورد با مردم نقش‌شان بسیار مهم است.

* وزارت کشور نه سیاست و نه امنیت را به تنهایی پیش نمی‌برد. هیچ مسئولیتی در وزارت کشور نیست که با دیگر حوزه‌ها به صورت کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌ها نباشد. یکی از دلایلی که من وقتی وزیر شدم تصمیم گرفتم علیرغم انتقادات بسیاری مدیران را از خود وزارت کشور انتخاب کنم این بود که دیگرانی که از بیرون وزارت کشور می‌آیند به مسائل وزارت کشور اشراف و تعامل و هماهنگی ندارند.

* تعامل و هماهنگی به معنای عدول از استقلال وزارت کشور نیست. مبنای کار وزارت کشور در این شش سال تاکید بر هماهنگی و همکاری بوده است و هیچ چیز از مسائل هم صفر و صد نیست.

* اجرای کار به دست وزارت کشور و نظارت به‌دست شورای نگهبان بوده و شورای تامین و شورای امنیت عهده‌دار مسأله امنیت است. همه باید دست به دست هم دهیم تا انتخابات پرشکوهی در این مقطع برگزار کنیم.

* مهمترین مسئله در حوزه سیاسی در سال ۹۸ انتخابات است. باید آرامش سیاسی در کشور حل شود. باید فضای سیاسی با نشاط باشد و مردم باید احساس کنند فضای سیاسی به سمت تحول برای رشد و توسعه است. باید رقابت منطقی در انتخابات وجود داشته باشد باید نظرات منطقی با هم رقابت کنند.

* فرماندار هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها است. حتی قوه قضائیه و صدا و سیما هم باید با فرماندار هماهنگ باشند.

* فرماندار و استاندار باید کارشان مبنای علمی داشته باشد. همه اجزا و بخش‌های کار خود را باید به خوبی بشناسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.