اسپوتنیک گزارش داد، حداقل ۱۲ نفر از نزدیکان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به این کمیته احضار شده‌اند.

در میان وابستگان احضار شده ترامپ به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، نام «جرد کوشنر» داماد و مشاور او نیز دیده می‌شود.

همچنین «جف سشنز» وزیر دادگستری پیشین آمریکا هم در میان احضار شوندگان به مجلس نمایندگان قرار دارد.

گفته شده احضار این افراد در ادامه تحقیقات دو ساله کمیته بازرسی رابرت مولر در ارتباط با احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ صورت می‌گیرد.

همچنین سیاست‌های ضدمهاجرتی و سخت‌گیری رئیس جمهوری آمریکا علیه پناهجویان پشت مرزهای این کشور از دیگر دلایل احضار نزدیکان و وابستگان ترامپ عنوان شده است.

عملکرد جنجالی ترامپ علاوه بر اینکه در مورد سیاست خارجی آمریکا با انتقادات گسترده‌ای روبروست، از سوی دیگر در مورد سیاست‌های داخلی نیز بویژه در موضوع مهاجرت با انتقادات و نگرانی‌های گسترده‌ای روبروست و بسیاری از منتقدان داخلی ترامپ او را به افول ارزش‌های این کشور متهم می‌کنند.

منتقدان ترامپ همچنین تا کنون در چند نوبت مسئله استیضاح او را مطرح کرده‌اند و حال احضار نزدیکان رئیس جمهور آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور تازه‌ترین جبهه بندی و تقابل در برابر اقدامات پر سر و صدای ترامپ در آمریکاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.