به گزارش اسپوتنیک، یک مرکز سیاست‌گذاری فراحزبی آمریکایی پیش‌بینی کرد که در نیمه اول سپتامبر دولت ترامپ از حد مجاز بدهی فراتر خواهد رفت و دیگر قادر نخواهد بود تمام صورتحساب‌های خود را به موقع و به طور کامل پرداخت کند.

این اتاق فکر که پایگاه آن در واشنگتن قرار دارد، تاکید کرد که در جولای و آگوست، خزانه‌داری آمریکا همچنان سرمایه‌ها را برای اقدامات با اولویت بالا و اضطراری صرف خواهد کرد، در حالی که درآمدهای سال مالی ۲۰۱۹ نسبتاً پایین هستند و نسبت به سال گذشته کمتر از ۳ درصد رشد کرده‌اند. طبق این گزارش به علت قانون کاهش مالیاتی سال ۲۰۱۷، درآمد دولت از مالیات بر درآمد شرکت‌ها، کمتر از حد انتظار شده است.

علی‌رغم این گزارش، تحلیل‌گران معتقدند محتمل‌ترین زمان عبور از حد مجاز بدهی در صورت وقوع، ابتدای اکتبر خواهد بود.

رئیس سیاست‌گذاری اقتصادی مرکز سیاست‌گذاری مالی فراحزبی، شای آکاباس، گفت: همه پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده عدم قطعیت هستند، اما با توجه به عواقب ویران‌کننده عبور دولت از حد مجاز بدهی، نادیده گرفتن این پیش‌بینی جدید از سوی کنگره آمریکا امری غیرمسئولانه خواهد بود. تنها راه ممکن برای جلوگیری از عبور از سطح مجاز بدهی در سال جاری این است که کنگره در هفته‌های پیش‌رو قانونی برای افزایش محدودیت مجاز بدهی دولت تصویب کند.

طبق داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی دولت آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ بیش از ۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده و در اوایل ۲۰۱۹ به ۲۱.۹۷۴ تریلیون دلار رسیده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.