به گزارش سایت انگلیسی insidethegames در خصوص غیبت سهراب مرادی ملی پوش وزنه برداری کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان نوشت:

سهراب مرادی، قهرمان جهان و المپیک و دارنده چند رکورد جهان، بعد از در رفتگی کتفش در تمرین، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ غایب خواهد بود. 

این دومین آسیب دیدگی جدی مرادی در طول پنج ماه گذشته است. مرادی امید اول ایران برای کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، اما اکنون دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که او در المپیک باشد.

در ماه فوریه هم او دچار آسیب جدی نخاعی شد و پس از معاینه توسط متخصصی در آلمان گفته شد مرادی باید ۶ تا ۹ ماه استراحت کند و تمرینات فیزیوتراپی انجام دهد.

این سایت انگلیسی در ادامه نوشته است: سال گذشته، سال خوبی برای مرادی بود، او موفق شد با کسب مدال طلای وزن ۹۴ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا، رکورد جهان در این دسته را که سال‌ها دست نخورده باقی مانده بود، نیز بشکند. وی سپس در مسابقات جهانی عشق آباد ترکمنستان در دسته ۹۶ کیلوگرم رکورد جدیدی ثبت کرد. مرادی در نظرسنجی انتخاب برترین وزنه بردار سال جهان پس از تالاکاخادزه در جای دوم ایستاد. امسال، اما برای مرادی  اوضاع از بد به بدتر رسیده است.

او نه تنها دچار مصدومیت‌هایی شد، بلکه هفته پیش رکورد ۲ ضرب جهان خود را به تیان تائو چینی واگذار کرد.

هفته گذشته پس از این که علی مرادی، بار دیگر به ریاست فدراسیون وزنه برداری انتخاب شد، سهراب مرادی به خبرنگاران گفته بود احساس می‌کند قوی‌تر شده و از حضور در رقابت‌های تایلند مطمئن است.

ایران که ۲ وزنه بردار مرد را می‌تواند به المپیک توکیو اعزام کند، ممکن است مجبور شود از کیانوش رستمی بجای مرادی استفاده کند

پاتایای تایلند بین روز‌های ۱۶ تا ۲۵ سپتامبر میزبان مسابقات قهرمانی جهان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.