سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار به سئوالات مختلف درباره تحولات لبنان و منطقه از جمله سالگرد جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد.

سید حسن نصرالله در ابتدای مصاحبه خود با  المنار، سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

در  ابتدا وظیفه خود می‌دانم که سالروز پیروزی جولای را تبریک بگویم، به همه کسانی که این پیروزی را رقم زدند و در راس آنها، خانواده‌های شهدا و رزمندگان و مجروحان و تمام ارکان معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت تبریک می‌گویم.

معادلات همچنان وجود دارد، تمام آنچه در جنگ جولای محقق شد(تمام  دستاوردها) همچنان موجود است،‌بله تثبیت شده است و ما شاهد یکی از ثمرات این معادلات هستیم، لبنان از سیزده سال پیش در حالتی امنیتی به سر می‌برد که هیچ کس این امنیت را به آن نداده است.

امنیت لبنان مرهون وحدت لبنانی‌هاست، و مهمترین عنوان امروز موازنه بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به طور مشخص میان مقاومت مردمی و میان اسرائیل است که خود را قدرت بزرگی قلمداد می‌کند.

این معادله ای است که اسرائیل به آن اعتراف می‌کند، وقتی ما می‌گوییم که پس از جنگ جولای، پیش از هرگونه تجاوز هزار بار به  عواقب آن فکر می‌کند، این مسئله‌ای است که هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

خدا را شکر که مقاومت امروز با وجود تحریم‌ها قوی‌تر از هر زمانی در گذشته است و طی ۱۳ سال اخیر، مقاومت به شکل گسترده‌ در سطح کمی و کیفی پیشرفت کرده و این چیزی است که  اسرائیل به آن اعتراف می‌کند.

طی ۱۳ سال اخیر توانمندی نیروی انسانی ما گسترش یافته و تعداد نیروهای ما چندین برابر شده، قدرت هجومی ما افزایش یافته است، در حالی که سال ۲۰۰۶ قدرت هجومی ما محدود بود.

ما امروز از توان هجومی کیفی و منحصر به فرد برخوردار هستیم و به انواع سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی مجهز شدهایم، ما یگان الرضوان و گردان‌های العباس که نیروهای زبده و متخصص در عملیات هجومی هستند، در اختیار داریم.

قدرت موشکی ما در زمینه تعداد و کیفیت توسعه یافته و این موشک‌های نقطه‌زن سلاح دقیقی است، در سال ۲۰۰۶ ما تعداد کمی از این سلاح‌ها نداریم، ولی امروز این سلاح قدرتمند و امکانات فراوانی در اختیار داریم.

ما اشراف اطلاعاتی بالایی در سطح زمینی، دریایی و هوایی داریم، مقاومت در تمام زمینه‌ها در زمینه نیرو و امکانات و تجربه پیشرفت کرده است،‌ایمان و یقین ما به پیروزی الهی هم افزایش یافته است.

امروز ما قدرت تهاجمی و سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی در اختیار داریم و مقاومت در سطح کمی و کیفی پیشرفت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.