علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از روند کند بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان، اظهار کرد: روند بازسازی و جبران خسارت‌های سیلاب بسیار کند است و همه نمایندگان استان نیز به این روند انتقاد دارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران خسارت‌های سیلاب دارای بروکراسی اداری بسیار پیچیده‌ای است، افزود: متولیان کار بازسازی مناطق سیل زده در حوزه مسکن، کار بازسازی را در مناطق مختلف به شکل یکسان پیش نبرده‌اند به شکلی که در برخی از مناطق بازسازی آغاز شده اما در برخی از مناطق آغاز نشده است.

ساری عنوان کرد: بازسازی مناطق سیل زده در بخش مسکن مانند بخش کشاورزی نیست که نیاز به پرونده و ثبت مدارک بسیاری باشد. در این زمینه کارشناسان با حضور در محل می‌توانند شرایط را به سرعت ارزیابی و در خصوص عملیات بازسازی یا نوسازی مناطق اقدام کنند اما متأسفانه شاهد هستیم که این موضوع به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: سومین ماه از وقوع سیلاب خوزستان را پشت سر گذاشته‌ایم اما همچنان در روند بازسازی و جبران خسارت‌ها شاهد بروکراسی هستیم و همجنین لختی نیز در کار وجود دارد که به روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لطمه وارد می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند پرداخت خسارت‌های بخش کشاورزی گفت: در این زمینه نیز روند جبران خسارت‌ها بسیار کند است و در پرداخت‌ها بسیار عقب هستیم. بیش از ۳۰ هزار پرونده خسارت در حوزه کشاورزی وجود دارد اما فقط حدود ۳ هزار پرونده وارد شده و به کمتر از ۵۰ درصد از این پرونده‌ها نیز خسارت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اگر روند پرداخت خسارت‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند قطعاً تا سال آینده نیز نمی‌توان همه خسارت‌های وارده به کشاورزان را جبران کرد. این میزان کندی و لختی در کار پرداخت خسارت‌های سیلاب به هیچ وجه قابل قبول نیست و انتظار داریم تا پرداخت‌ها روند بهتری به خود بگیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم خوزستان با مردم سایر مناطق سیل‌زده کشور تفاوت ندارند و باید روند بازسازی مناطق سیل زده در سراسر کشور به یک شکل باشد. تفاوت‌هایی در این زمینه دیده می‌شود و انتظار داریم تا مردم همه مناطق به یک شکل دیده شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.