بخش هایی از اظهارات بیژن نامدار زنگنه را در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم هم‌اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت می خوانید:

* هر جایی که فساد وجود داشته باشد باید با آن برخورد شود تا درس عبرت دیگران شود حتی این موضوع باعث صیانت از کسانی می‌شود که به صورت سالم کار می‌کنند.

* باید فساد را کشف کرد از همین رو ما کشفیات خوبی داشته‌ایم، مثلا مورد بابک زنجانی که اصل آن دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود یا دکل گم‌شده یا پرونده پتروشیمی. اخیرا نیز در موضوع اکتشاف فساد حدودا ۱۰۰ میلیارد تومانی کشف شد که بلافاصله قوه قضاییه و سازمان بازرسی ورود کرده و اموال معرفی شده را توقیف کردند.

* اخیراً موضوع فساد ۲۵ میلیون دلاری مدیر مالی نفت مطرح شده بود که باید توجه داشت که نفت اصلا مدیر مالی ندارد و اصلا در نفت نبود، این مبلغ پس از چند روز به حساب بازگشت و به نظر من یک جنجال بود.

* من فکر می‌کنم ایشان (بابک زنجانی) در برخی رسانه‌ها فعال هستند و مقداری از پول‌های خورده شده را خرج این رسانه‌ها می‌کند تا برخی حرف‌هایش را بزند. اگر ما سرنخ برخی از این حرف‌ها را بگیریم سر از زندان در می‌آوریم.

* آیا وزارت نفت ادعای عدم ارائه شماره حساب به بابک زنجانی جهت واریز مبلغ را قبول دارد؟ این‌ها بیشتر شوخی است و از نظر من پولی وجود ندارد و بانکی که به ما معرفی کرده بودند، ۱۰ میلیارد دلار سرمایه داشت و ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی و می‌خواستند ما آنجا حساب باز کنیم. اگر پول را در آنجا ریختند و برداشت کردند، ما چه کنیم؟

* خود قوه قضاییه نماینده عموم مردم و ما است و در این مورد خیلی دعوا وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.