علی اصغر پیوندی در حاشیه مراسم آغاز توزیع ۱۰ هزار بسته کالای اساسی به سیل زدگان درباره سرنوشت کمک‌های نقدی خارجی به سیل‌زدگان گفت: متأسفانه تاکنون هیچ رقمی از این کمک‌ها وارد کشور نشده است و پیگیری‌های ما در این خصوص ادامه دارد.

وی رقم این کمک‌ها را حدود سه میلیون یورو اعلام و اظهارکرد: این کمک‌ها نزد فدراسیون جهانی صلیب سرخ محفوظ است و ما در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا سوئیفت باز شده تا بتوانیم این مبالغ را به داخل کشور انتقال دهیم و برای سیل زدگان هزینه کنیم.

پیوندی با بیان اینکه تاکنون پیگیری‌هایی انجام شده است و حتی چندین سفر و ملاقات نیز در این زمینه داشتیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسیر به دلیل فشار زیاد آمریکا بسته است. ما امیدواریم که هر چه زودتر شرایطی فراهم شود تا امکان دریافت این کمک‌ها به وجود بیاید.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با انتقاد شدید از اقدام خصمانه آمریکا در قبال کمک‌های مردمی خارج از کشور اظهارکرد: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که کمک‌های بشردوستانه از سوی دولت ایالت متحده توقیف شود. باید ساز و کاری وجود داشته باشد تا کمک‌های بشردوستانه به دست افرادی برسد که به آن نیاز دارند.

پیوندی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این مبالغ از سوی آمریکا توقیف شود، گفت: احتمال توقیف این مبالغ وجود ندارد و نزد فدراسیون جهانی صلیب سرخ محفوظ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.