آلوها در حقیقت یک سبک زندگی است، یک نوع اخلاق خاص که مردم هاوایی را با هم متحد می‌کند. آنها می‌دانند که از نظر طبیعی از نعماتی برخوردارند که در کره‌ی زمین کم نظیر است، جنگلهای انبوه و گرمسیری و آبهای فیروزه‌ای تنها بخش کوچکی از جذابیتهای هاوایی است و قسمت جالب ماجرا فرهنگ ساکنان آن می‌باشد که در ادامه برخی از درسهای زندگی و اعتقادات آنها گلچین شده‌اند و اگر با ما همراه شوید شما هم می‌توانید عادات خوب آنها را یاد بگیرید.

 

۱- کمتر، بهتر است

کمتر، بهتر است در بسیاری از ابعاد زندگی بومیان هاوایی قابل مشاهده می‌باشد به عبارت دیگر آنها سعی می‌کنند از نگرش منفی دور باشند و بیشتر به بُعد مثبت همه چیز دقت کنند. این موضوع در ساده زیستی و حتی نوع لباسهای آنها مشخص است. بومیان هاوایی معتقد هستند که این کار به شما کمک می‌کند که از لحاظ احساسی، روحی و جسمی آزاد باشید.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۲- اصلا مهم نیست

مردم هاوایی معتقد هستند که فردا خورشید دوباره طلوع می‌کند و گذر زمان همه چیز را بهبود خواهد بخشید، پس دلیلی وجود ندارد که برای یک موضوع زیاد ناراحت شد یا دیگران را قضاوت کرد. عبارت مشهوری در هاوایی وجود دارد که ترجمه‌ی آن چنین می‌شود: "بی خیال، اصلا مهم نیست".

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۳- برو بیرون و بازی کن

بومی‌های هاوایی از عبارت "Holoholo" استفاده می‌کنند که به معنای برو بیرون و بازی کن است که در واقع این معنا را می‌دهد که به خاطر سرگرمی و خوشی به بیرون برو. آنها می‌پرسند که آخرین باری که برای سرگرمی، قدم زدن یا تماشا و لذت بردن از غروب خورشید بیرون رفتی چه زمانی بوده است؟

در هاوایی طبیعتگردی نوعی درمان به حساب می‌آید. هیچکس مجبور نیست برای گردش در طبیعت هزینه‌ی زیادی پرداخت کند یا به اعماق اقیانوس برود، تنها کافیست که از خانه خارج شود.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۴- هرکاری که دوست داری انجام بده

مردم هاوایی اعتقاد زیادی به برنامه‌ریزی برای انجام امور روزانه ندارند. آنها فرمان زندگیشان را به دست احساسات می‌دهند و معتقد هستند اینگونه به سعادت خواهند رسید. آنها بدون هیچ برنامه‌ای غذا می‌خورند، دوچرخه سواری می کنند یا در طبیعت پرسه می‌زنند. اگر اهل برنامه ریزی دقیق باشید، حتما اینگونه زندگی کردن، برایتان خیلی سخت خواهد بود.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۵- غذای محلی بخور

هرکسی که به هاوایی سفر می‌کند از قیمت مواد غذایی و خوراکی در این سرزمین شکایت دارد و این یک حقیقت است که غذا و هر نوع خوراکی در هاوایی قیمت زیادی دارد. اما گردشگران هوشمند از بومیان خرید کرده و غذاهای محلی می‌خورند تا در هزینه‌ی سفرشان به هاوایی صرفه‌جویی کرده باشند. غذاهای محلی در هاوایی فوق‌العاده خوش طعم، سالم و ارزان هستند. رفتار بومی‌ها نیز با گردشگران خوب است و غذاها را با قیمت‌های نجومی نمی‌فروشند. حتی برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند که در اقامتگاه‌های محلی ساکن شوند و برای مدتی بدنشان را به سبک زندگی بومیان این دیار عادت بدهند.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۶- ارتباط چشمی برقرار کن

جزایر هاوایی کوچک هستند، به همین خاطر اغلب هرکسی را یک یا دوبار در روز خواهید دید و به همین خاطر است که بومیان هاوایی وقتی همدیگر را می‌بینند همیشه لبخند می‌زنند و ارتباط چشمی برقرار می‌کنند. آنها معتقد هستند که مهربانی و دوستی با همسایه باعث شادی روح الهی می‌شود و اصلا مهم نیست کسی که عبور می‌کند را بشناسید یا خیر، این کار جزوی از فرهنگ زندگی در هاوایی به شمار می‌رود.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۷- بیشتر ریلکس باش

در کشورهای پرجمعیت و شهرهای شلوغ ریلکس بودن و دوری از استرس کار آسانی نیست اما در هاوایی این کار راحت است و لازم نیست که مسافت زیادی را طی کنید تا بتوانید از طلوع و غروب خورشید لذت ببرید یا اقیانوس را تماشا کنید. حمام آفتاب، قدم زدن در کنار اقیانوس و دوری از شلوغی دلایلی است که بومیان هاوایی را همواره ریلکس می‌کند.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۸- وسایل دیجیتالی را کنار بگذار

مقاومت در برابر عکس گرفتن این روزها کار سختی است و گردشگران دوست دارند که از همه کس و همه چیز عکس بگیرند؛ اما شما در دست هیچکدام از بومیان هاوایی وسایل دیجیتالی نخواهید دید زیرا آنها انرژی خود را از ماسه‌ها، خورشید  و طبیعت می‌گیرند و نیازی به جلب توجه دیگران دارند، آنها سعی می‌کنند با دیگران به صورت حضوری ارتباط برقرار کنند و آنها را بشناسند.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۹- بدنت را حرکت بده

شما تعداد بسیار کمی را بومیان هاوایی را می‌بینید که بیرون یا داخل خانه‌ی خود به صورت نشسته کار کنند و ساعات زیادی از روزشان نشسته باشند. هیچ یک از بومیان هاوایی عضو باشگاهی نیستند و باشگاه آنها جهان اطرافشان است. آنها هرروز به نوعی بدن خود را حرکت می‌دهند. پیاده روی، شنا، گشت و گذار و یا موج سواری برخی از کارهای روزانه‌ی آنهاست. آنها می‌گویند باید بلند شوید، حرکت کنید تا اعتماد به نفس بگیرید.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۱۰- احترام طبیعت را نگه دار

مردم محلی هاوایی در میان طبیعت زندگی می‌کنند و در آغوش مادر طبیعت بزرگ می‌شوند، بنابراین رابطه‌ای قوی با طبیعت دارند، آنها از کودکی به فرزندانشان آموزش می‌دهند که طبیعت یک منبع برای تمام دوران زندگیست و باید از آن به خوبی مراقبت کرد. بومیان این ناحیه معتقد هستند که طبیعت ستون فقرات زندگی همه مردم جهان است.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۱۱- انتظارات خود را محدود نکنید

اجازه بدهید روز شما آنطور که سرنوشت تعیین کرده، برنامه ریزی شود. اغلب مردم هاوایی صبح‌ها با زنگ ساعت از خواب بیدار نمی‌شوند اما با این حال، روز به روز در زندگی پیشرفت می‌کنند. آنها در محیطی گرمسیری بزرگ شده‌اند و چالش‌های زیادی دارند و ممکن است آب اقیانوس هرلحظه بالا بیایید، بنابراین آنها باید خود را برای هرچیزی آماده کنند اما آنقدر ریلکس هستند که ساعت بدنشان خود به خود با طبیعت تنظیم شده و اجازه می‌دهند بدون برنامه به امور روزانه‌ی خود رسیدگی کنند. به طور خلاصه آنها انتظاراتشان را طوری تنظیم می‌کنند که بتوانند به سریع‌ترین حالت به آرزوهای خود برسند.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

۱۲- بیشتر ریسک کن

بومیان هاوایی خود را مجبور می‌کنند تا در زندگی ریسک‌پذیر باشند. آنها با دلفین‌ها شنا می‌کنند یا در طبیعت فرزندانشان را به دنیا می‌آورند! آن‌ها در همه‌ی کارها ماجراجو هستند و این کارها بخشی از زندگی روزانه‌ی آنها شده است.

هاوایی مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی می‌باشد و بومیان آن به شما یاد خواهند داد که ریسک کردن، جوایز شگفت انگیزی برای شما به همراه خواهد داشت.

۱۲ عادت خوب بومیان هاوایی که باید یاد گرفت

 

آیا در ایران، جایی را می‌شناسید که این عادات پسندیده را داشته باشند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.