یک رسانه روس از طرح دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس علیه نزدیکان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  و به جهت توجیه در زمینه اعلام دور جدید تحریم‌ها علیه این کشور خبر داد.

  خبرگزاری «اسپوتنیک» شنبه بعد از ظهر به وقت تهران به نقل از یک منبع دیپلماتیک نظامی نوشت که دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در حال ارائه اطلاعات نادرست درباره مقام‌های نزدیک به پوتین و وزارت دفاع روسیه هستند.

 

این مقام مطلع روس گفته است که اقدام جدید دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس با هدف توجیه اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه است.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» چندی قبل به نقل از منابع مطلع گزارش دادکه اتحادیه اروپا قصد دارد به‌خاطر مناقشه شبه جزیره «کریمه» تحریم‌های روسیه را تا ۶ ماه دیگر تمدید کند.

خبرگزاری «رویترز»  چندی قبل به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشت که سران اروپا احتمالا تحریم‌ها علیه روسیه را برای یک دوره ۶ ماهه دیگر  تمدید خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام مطلع روس اظهار داشت: «اینک مرحله فعالی از ساز و کار ضد روسیه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی غربی با هدف بی اعتبار کردن نزدیکان رئیس جمهور روسیه و همچنین رهبری وزارت دفاع سازمان‌دهی شده است. این اقدامات آشکار و تحریک آمیز از سوی کارشناسان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد که درباره رهبری روسیه اخبار جعلی منتشر می‌کنند.»

به گفته این مقام مطلع، اطلاعات نادرست در رسانه‌های تحت کنترل موسساتی که توسط سرمایه گذاران با نفوذی چون «جورج سوروس» و «ویلیام بروادر» تاسیس شده‌اند، منتشر می‌شود. در این ساز و کار افترا زنی، رسانه‌های خبری از قبیل «رادیو آزادی» و «کارنت تایم» که آمریکایی‌ها حامی مالی آن‌ها هستند نیز مشارکت دارند.

مقام مطلع روس اقدام دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس علیه مقامات این کشور را دخالت آشکار در امور داخلی روسیه توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.