به گزارش تارنمای اینترنتی دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق، عبدالمهدی افزود: عراق بدنبال سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و افزایش همکاری در تمامی زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: بغداد با پیروزی بر داعش، هزینه زیادی داد و نتایج حاصل از این پیروزی برای بغداد، منطقه و جهان از جمله اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت است.

عبدالمهدی بیان کرد: نگاه کشورهای بزرگ به عراق باید این گونه باشد که ما یک کشوری هستیم که تازه از جنگ خارج شده و به صورت قدرتمند و فعال برخاسته، نه مانند کشوری که از سالیان دراز ثبات داشته است، به همین خاطر نیازمند این هستیم که اروپا میان عراق و دیگر کشورها تمایزی مثبت قائل شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هدف از سفرش به عراق را حمایت سیاسی، مالی و معنوی اتحادیه اروپا از بغداد و ابراز همبستگی با عراقی ها بیان کرد.

موگرینی با بیان اینکه عراق یکی از بهترین شرکای اتحادیه اروپاست و ما قدردان تلاش های سیاست خارجی بغداد هستیم گفت؛ بغداد سیاست متوازنی را در منطقه در پیش گرفته و خواهان ادامه این روند هستیم.

وی نگاه عراق و اتحادیه اروپا به مسائل منطقه (خاورمیانه) را یکسان دانست و افزود؛ افزایش همکاری ها میان دو طرف می تواند به ثبات منطقه و جهان کمک کند.

موگرینی روز شنبه در سفری رسمی وارد بغداد شد. وی با "محمد علی الحکیم" وزیر امورخارجه عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.