در این بیانیه آمده است که هرگز اقدامی که به امنیت کویت لطمه بزند و ثبات آن را برهم بزند، از سوی اخوان المسلمین به اثبات نرسیده و افرادی که کویت بازداشت کرده، شهورندان مصری هستند که برای اشتغال به این کشور رفته‌اند و مطابق قوانین کار و قوانین اقامت کویت در این کشور مستقر شده‌اند و تا به الآن، موردی که مخالف قانون کویت باشد از این افراد سر نزده است.

دیروز جمعه (۲۱ تیر) وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای از شناسایی «گروه تروریستی» وابسته به اخوان المسلمین خبر داد و گفت که ۱۵ نفر از اعضای این گروه را بازداشت کرده و عملیات برای دستگیری همدستان آن‌ها ادامه دارد.

وزارت کشور کویت افراد بازداشت شده را متهم  به «انجام فعالیت‌های تروریستی و اخلال در امنیت اماکن مختلف در داخل اراضی مصر» کرده و مدعی شد که آن‌ها به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

رسانه‌های کویتی از قول این وزارتخانه نوشتند که قرار است ۱۵ مصری بازداشت شده در کویت جهت محاکمه به مصر منتقل شوند.

برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جماعت اخوان المسلمین را «گروه تروریستی» می‌خوانند. این تصمیم آن‌ها بعد از روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی و تروریستی خواندن اخوان در مصر صورت گرفته  است.

اخیرا دولت انگلیس نیز اخوان المسلمین را «تروریستی» اعلام کرده است و این گمانه‌زنی‌ وجود دارد که آمریکا نیز دست به اقدام مشابه بزند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.