روز گذشت سرانجام آنتوان گریزمان با انتقال ۱۲۰ میلیون یوروی به بارسلونا پیوست و تبدیل به ششمین بازیکن گران تاریخ فوتبال شد.

به همین بهانه ترنسفرمارکت به بررسی گرانترین انتقال‌های تاریخ فوتبال پرداخت:

انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار از بارسلونا با پاری سن ژرمن و انتقال ۱۴۵ میلیون یوریی کوتینیو از لیورپول به بارسلونا که هر دو در سال ۲۰۱۷ رخ داد، در صدر لیست گرانقیمت ترین انتقال های تاریخ قرار دارند.

انتقال ۱۳۵ میلیون یورویی ام‌باپه از موناکو به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۸، انتقال ۱۲۶ میلیون یورویی  ژائو فیلیکس از بنفیکا در اتلتیکو مادرید در تابستان جاری و انتقال ۱۲۵ میلیون یورویی عثمان دمبله از بروسیا دورتموند به بارسلونا در رده های سوم تا پنجم این لیست قرار دارد.

اما رونالدو با انتقالی ۱۱۷ میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس مسن ترین بازیکن این لیست است که با انتقالی ۱۰۰+ میلیون یورویی جابجا شده است. انتقال پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، که به گرانقیمت ترین انتقال آن زمان بدل شده بود، در رده هشتم قرار گرفته است.

دو انتقال گرانقیمت بعدی به رئال مادرید تعلق دارد. انتقال گرت بیل از تاتنهام هاتسپر در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۱۰۱ میلیون یورو، که تنها انتقال این لیست که قبل از چهار سال اخیر رخ داده و انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی ادن هازارد از چلسی که در تابستان جاری رسمی شد.

photo_2019-07-12_19-01-10

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.