محمود واعظی عصر شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان خراسان شمالی، گفت: عزم و اراده لازم در همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات برای توسعه و پیشرفت استان وجود دارد و همین عزم و اراده،  انگیزه‌ها برای خدمت را افزایش می‌دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا استان خراسان شمالی را به استانی پیشرفته و توسعه‌یافته تبدیل کنیم. دولت، بخش خصوصی، کارآفرینان و همه مسئولان استان و دست‌اندرکاران در این راه سهیم هستند.

واعظی با اشاره به فشارهای اقتصادی، تبلیغاتی و روانی دشمنان گفت: برغم اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم اما این شرایط سخت، در اراده دولت نسبت به توسعه و پیشرفت کشور و تلاش برای بهبود زیرساخت‌های استان‌های مختلف تأثیری نداشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: هر چند برای تحقق سریع برخی اهداف و برنامه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم اما با مقاومت و وحدت ملت و تلاش مسئولان، بی تردید از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

واعظی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: با گذشت یکسال از تحریم‌های ناعادلانه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، با اقتدار ملی، همبستگی در داخل و تلاش و تدبیر مسئولان، ‌توانستیم مقابل فشار دشمنان مقاومت کرده و از شرایط سخت سال گذشته عبور کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سخنان و اظهارات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان شمالی اظهارداشت: با کمک یکدیگر می‌توانیم استان را بسازیم. در طول ۶ سال فعالیت دولت تدبیر و امید به‌طور متوسط سالانه ۴۵۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری شده که این نشانه همت و اراده دولت برای تسریع در ساخت و توسعه زیرساخت‌های استان خراسان شمالی است.

واعظی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده با مدیران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان در ۲ ماه گذشته در راستای اتخاذ تصمیمات لازم برای توسعه بیشتر استان خراسان‌شمالی، گفت: خوشبختانه از طرف بخش خصوصی و کارآفرینان علاقمندی و استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان را شاهد بودیم و بانک‌ها نیز آمادگی خود را برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های استان اعلام کرده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اختصاص بودجه لازم برای توسعه استان، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری پروژه‌های ملی در استان، اختصاص ۶۹۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ برای استان و همچنین اختصاص ۵۷۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی استان خراسان شمالی را از جمله تصمیمات مهم برای توسعه استان نام برد که زمینه را برای تحرک و رشد در استان فراهم خواهد کرد.

وی گفت: منابع لازم برای تحقق برنامه‌ها برای رشد و توسعه استان تأمین شده و بستر فراهم است و اکنون نوبت فعالان اقتصادی و کارآفرینان است که با جذب این منابع برای توسعه بیش از پیش استان تلاش کنند.

واعظی همچنین با اشاره به مرزی بودن این استان و داشتن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، بر ضرورت توجه جدی به امر صادرات در استان تأکید کرد و گفت: دولت برای افزایش صادرات استان، کمک خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اهمیت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: ارز کشور باید برای تأمین کالاهای ضروری مردم هزینه شود.

واعظی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی علاوه بر اینکه معبر زائران امام رضا(ع) است، جاذبه‌های فراوان گردشگری دارد ، بر ضرورت تلاش بیشتر مدیران استان برای جذب گردشگر تأکید کرد.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور ، استاندار و شماری از فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان خراسان شمالی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش این استان مطرح کردند.

در نشست فعالان اقتصادی و کار افرینان استان خراسان شمالی با رئیس دفتر رییس جمهور  فرش دستباف منحصر به فرد این استان به عنوان هنر قالیبافان خراسانی از سوی فعال حوزه صنایع دستی و گردشگری استان معرفی شد.

فرش ابریشمی دست باف دو رو  یکی از صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی است که هر طرف این فرش طرحی جداگانه دارد و از نظر صنایع دستی از جایگاه ویژه ای در صادرات فرش ایران برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.