اسپوتنیک گزارش داد، چند روز پیش نیل باسو، معاون کمیسر پلیس لندن اعلام کرد که تحقیقات برای یافتن مظنون یا مظنونان افشای پیام‌های محرمانه کیم داروک، سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا آغاز شده است و در ادامه گفت که اگر فردی با دانستن جوانب افشای اطلاعات محرمانه، در آینده دست به انتشار محتوای این چنینی بزند، گناهکار محسوب خواهد شد.

حال "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه بریتانیا و رقیب بوریس جانسون در کسب مقام نخست‌وزیری، در پیام توئیتری خود آورده است: "افشای پیام‌ها، به روابط بریتانیا و آمریکا ضربه زد و باعث شد یک سفیر وفادار، کارش را از دست بدهد، بنابراین عامل افشا باید کاملا پاسخگو باشد؛ اما من از حق کامل نشریات در افشاگری، در صورتی دفاع می‌کنم که آن را دریافت کرده باشند و انتشار آن را به نفع عموم بدانند".

روز ششم ژوئیه، روزنامه دیلی میل بخش‌هایی از پیام‌های محرمانه کیم داروک را که به بریتانیا ارسال کرده بود منتشر کرد؛ وی در این پیام‌ها، کاخ سفید را "منحصرا ناکارآمد" نامید و هشدار داده بود که پرونده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به "رسوایی" ختم شود. "بی‌منطق"، "نامطمئن" و "بی‌کفایت" نیز از دیگر الفاظ وی در توصیف ترامپ بود.

روز چهارشنبه هفته پیش، یک روز پس از آنکه ترامپ در توئیت خود، داروک را "فردی بسیار احمق" خطاب کرد، وی از سمت خود استعفا داد. طبق گزارشات رسانه‌ها، دلیل استعفای کیم داروک، عدم دفاع قاطع بوریس جانسون از وی طی یک مناظره تلوزیونی بوده است که برای رقابت رهبری حزب محافظه‌کار برگزار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.