روسیا الیوم گزارش داد، این گردان‌ها در بیانیه کوتاهی تاکید کرد، رهبری شورای نظامی به هیئت امنیت مصر اعلام کرده است که تهدیدات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگز جنبش جهاد اسلامی را وادار نخواهد کرد دست بسته بماند. گردان‌های قدس آماده است هرگونه اقدام اسرائیل علیه شهروندان و مقاومت را پاسخ بدهد.

هیئتی از سازمان اطلاعات امنیتی مصر پس از سفر به نوار غزه به منظور تکمیل تلاش‌ها برای آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های غزه و بررسی پرونده آشتی ملی فلسطین، این منطقه را از طریق گذرگاه بیت‌حانون ترک کرد. سفر این هیئت مصری یک روز پس از شهادت محمود ادهم ۲۸ ساله و یکی از نیروهای گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در مرزهای شمالی غزه و به ضرب گلوله ارتش اسرائیل صورت گرفت.

نتانیاهو به هیئت امنیتی مصر مدعی شد، کشته شدن ادهم "یک عملیات هدفمند نبود" و "مادامی که حماس و دیگر گروه‌های غزه به آتش‌بس پایبند باشند، دولتش به آتش‌بس متعهد است".

وی تهدید کرده و گفت: ارتش اسرائیل در انتظار چراغ سبز من برای اجرای عملیات نظامی در غزه است و حماس اگر به آتش‌بس متعهد نباشد، متحمل حملات دردناک خواهد شد".

نتانیاهو همچنین افزود: عملیات نابودی "نمادهای تروریسم" در غزه متوقف نشده و نخواهد شد و این بخشی از هر گونه عملیات نظامی ما در غزه خواهد بود.

او به هیئت مصری تاکید کرد: حماس در پی تنش اخیر از شما خواست مداخله کنید تا اوضاع آرام شود اما ادامه تشدید تنش در جنوب مرا وامی‌دارد تا تصمیمی جسورانه بگیرم و در آن زمان دیگر میانجی‌گری شما، سازمان ملل و حتی قطر را نمی‌پذیرم و تنها به تحقق تمام اهداف عملیات مورد نظرم فکر می‌کنم.

نتانیاهو به سازمان اطلاعات امنیتی مصر گفته، اجازه نخواهد داد پول‌ها به دست حماس برسند و این تصمیم نهایی است و از آن عقب‌نشینی نمی‌کند.

گروه‌های فلسطینی نیز نتانیاهو را تهدیده کرده و در واکنش به شهادت ادهم گفتند: "بهای سنگینی پرداخت خواهید کرد".

ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه اعلام کرد، دو موشک از سوی غزه شلیک و بدون وقوع هیچ آسیبی داخل اراضی اشغالی فرود آمدند.

گروه‌های فلسطینی با میانجی‌گری مصر، قطر و سازمان ملل پایان ۲۰۱۸ درخصوص کاهش شدت محاصره غزه در ازای توقف اعتراضات فلسطینیان نزدیک منطقه حایل مرزی با اسرائیل به تفاهم رسیدند اما به گفته فلسطینیان، اسرائیل به شروط آتش‌بس پایبند نبوده و از شدت محاصره غزه نکاسته است.

اسرائیل به دنبال پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی، در سال ۲۰۰۶ غزه را محاصره و در پی کنترل این جنبش بر غزه در سال ۲۰۰۷، محاصره این منطقه را تشدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.