رسول کوهپایه‌زاده  گفت: با تدبیر رئیس قوه قضاییه و دستور رهبری مقرر شده که در مرحله دادسرا رد مال اتفاق بیفتد و با اینکه حکمی هنوز صادر نشده، اما این وجوه بین مالباختگان تقسیم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر وجه غالب بین موکلان تا امروز واریز شده و الباقی براساس شماره حساب شبا در حال واریز است.

وکیل پرونده مالباختگان سکه ثامن گفت: رد مال صورت گرفته و این اقدام در نوع خود بی‌نظیر است و این مالی که بین موکلان توزیع می‌شود ۳۰ درصد مطالبات را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ وجوه توقیف شده ۷۰ میلیارد تومان و با احتساب اموال غیرمنقول که باید ارزیابی شده و به مزایده گذاشته شود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود که بین مالباختگان توزیع خواهد شد.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: از سوی دیگر مالباختگان سکه ثامن پس از دریافت قسمتی از مطالبات خود براساس وعده‌ای که از روز اول داده بودند و قرار شده بود هر زمانی که به طلب خود برسند درصدی از حق الوکاله را به حساب موسسات خیریه از جمله محک، بهزیستی، کمیته امداد، سیل‌زدگان (هلال‌احمر) و برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آ‌نها واریز کنند.

وی گفت: این اقدام که در نوع خود بی‌نظیر است در شرایطی اتفاق می‌افتد که این افراد در وضعیت نامناسب مالی هستند، اما در چنین روز‌هایی در تدارک آزادی زندانیان هستند.

وکیل پرونده مالباختگان سکه ثامن ضمن تشکر از سامانه فارس من که به صورت دلسوزانه به رسالت رسانه‌ای خود عمل کرده و پشتیبان مالباختگان بوده قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.