«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله، تحریم‌های آمریکا علیه این حزب‌الله را «تجاوزی واقعی» خواند.

نعیم قاسم، امروز یکشنبه گفت: آمریکا تجاوز سیاسی را نیز علیه ما به کار می‌گیرد و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه نمایندگان لبنانی چیزی جز هدف قرار دادن نمایندگان ملت نیست.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی در مراسمی در جنوب لبنان خطاب به شرکت‌کنندگان تأکید کرد: اگر نمایندگان، مسئولیت یا حزبی از شما را در لیست تحریم‌ها و فشارها قرار دادند، این اقدام بر عزم و اراده ما خواهد افزود و باعث می‌شود به این فکر کنیم که چگونه در این نبرد پیروز شویم.

نعیم قاسم ادامه داد: امروز تمام جهان مشغول تلاش‌های مکرری است که برای تجاوز آمریکا به (حقوق) ایران صورت گرفته؛ ایران چه کرده که به آن تعرض کنند و در این حد از فشار قرار داشته باشد؟ ایران شایستگی خود در رهبری محور مقاومت و حمایت از ملت‌های منطقه را ثابت کرده و توانسته دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

وی در پایان گفت، اگر ایران و حمایت آن نبود، مقاومت در لبنان پیروز نمی‌شد و این ثبات در مقاومت فلسطین نهادینه نمی‌شد، سوریه نیز در مقابله با توطئه‌ها پیروز نمی‌شد، عراق آزاد نمی‌شد و یمن ایستادگی نمی‌کرد. تمام ملت‌های منطقه مدیون این حمایت همه‌جانبه انقلاب مبارک اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرده است؛ امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.