علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جزئیات امروز جلسه کمیسیون کشاورزی گفت: امروز در جلسه کمیسیون نحوه پرداخت یارانه‌ها به بخش کشاورزی بررسی شد. در این جلسه گزارش‌هایی از سوی جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌ها ارائه شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: مباحثی از جمله حمایت از توسعه کشاورزی و یارانه‌های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این حوزه هنوز برخی مسائل بررسی نشده است، گفت: نحوه حمایت‌های ما هنوز خیلی واضح و روشن نیست درنتیجه نمی‌توان گفت که از بخش کشاورزی دقیقا چقدر حمایت می‌شود. مثلا در حوزه محصولات وارداتی نفعی به کشاورز نمی‌رسد. یا مثلا تخفیف‌هایی که در بخش کشاورزی داریم قابل برآورد دقیق نیست.

این نماینده مجلس دهم گفت: در این گزارشات بخشی از این موارد مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بحث یارانه‌های پنهان هم وجود دارد که آن هم قابل برآورد نیست.ما تنها درمورد واردات نهادها که با ارز دولتی وارد می‌شود می‌توانیم برآورد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اعدادی که دستگاه‌های مختلف در حوزه حمایتی در بخش کشاورزی ارائه می‌دهند متفاوت است و این نشان می‌دهد یارانه‌ای که ما در حوزه کشاورزی می‌دهیم شفاف و هدفمند نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.