سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،، در توضیح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون با مراسم یادبود مرحوم مغفور صفاری نطنزی، عضو و رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون و نماینده فقید مردم نطنز و قمصر آغاز شد.

وی ادامه داد: در این مراسم که خانواده آن مرحوم نیز حضور داشتند، رئیس و اعضای کمیسیون ضمن عرض تسلیت، یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: در ادامه جلسه، با حضور امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بحث پیرامون حوزه دفاع و دستاوردهای دفاعی انجام شد. امیرحاتمی نیز در ابتدا درگذشت مرحوم مغفور صفاری نطنزی را تسلیت گفتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس یادآور شد: وزیر دفاع با اشاره به اینکه «دشمنان تلاش زیادی کردند که پای ایران را به مناقشات بکشانند و تنش‌هایی را به وجود آورند، گفت؛ وقتی دشمنان اراده مستحکم جمهوری اسلامی را دیدند به ویژه در هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته آنها، حساب کار دستشان آمد و فضای موضوع عوض شد.»

نقوی‌حسینی عنوان کرد: امیر حاتمی اذعان داشتند که «اقدام سرنگونی پهپاد آمریکایی از شناسایی، ردیابی تا هدف قرار گرفتن به طور کامل با امکانات و دستاوردهای صنعت دفاعی کشور انجام شد و حاصل زحمات متخصصان داخلی بود. هماهنگی و سرعت عمل نیروهای دفاعی کشور و همچنین هماهنگی با دستگاه‌ دیپلماسی کشور یکی از ابعاد مثبت اقدام بود و باعث شد که آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی هم ناکام ماندند.»

وی تصریح کرد: وزیر دفاع این اقدام و برخورد قاطع دشمن را اراده و هم توانمندی جمهوری اسلامی را دانست و تاکید کرد که «توقیف برخلاف موازین بین‌المللی نفتکش جمهوری اسلامی با اهداف جبران این ناکامی انجام شد که این اقدام هم ناکامی دیگری بر ناکامی های آن افزود.»

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: امیرحاتمی همچنین گفت که «ما در شرایط کاملاً آماده‌ای قرار داریم. وزارت دفاع اقدامات گسترده‌ای را برای حل مشکلات خودروسازی کشور آغاز کرده و نیاز داریم به حل مشکل خودرو کمک کنیم بدون اینکه جایگزین بخش خصوصی شویم.»

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه و جهت توضیح پیرامون نقطه نظرات اعضای کمیسیون گفت که «ما در جنگ اطلاعاتی دشمن با هیچ فردی تعارف نداریم و البته دشمن نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این قسمت کرده ولی ما به شدت حفاظت می‌کنیم و هم پیشگیری و هم برخورد انجام می‌دهیم.»

نقوی حسینی ادامه داد: امیرحاتمی همچنین تاکید کرد که «آمریکایی‌ها به دنبال مشکل تراشی علیه ایران در دریا هستند ولی ما هم دقیق و قاطع برخورد می‌کنیم و طراحی‌های لازم هم صورت گرفته است.»

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس اضافه کرد: علاوه بر این در این نشست وزیر دفاع گفت که «صنعت دفاعی کشور در آسمان، زمین و دریا کاملا مجهز و آماده و متکی به ساخت داخل است به خصوص در دریا که توان ساخت ناوشکن، زیردریایی و پشتیبانی آنها داریم، شناورهای پیشرفته ساخته‌ایم. موشک‌های پیشرفته‌ای ساخته‌ایم. در این مسیر ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس و کمیسیون، انتظار حمایت‌های بیشتری داریم.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در جریان اظهارات وزیر دفاع و این جلسه آقایان کواکبیان، کریمی قدوسی، جمالی، دهقانی، گودرزی و خانم چنارانی اظهارنظر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.