رویای سکوی لیگ ملتهای والیبال در شیکاگو برای والیبالی ها تبدیل به کابوس شد. خاطره تلخی که حالا ،حالا ها طعم گس آن فراموش شدنی نیست.  بدشانسی بزرگی که گریبان تیم ملی والیبال را گرفت. آن هم با باخت در بازی برده.شاید خیلی ها فکر تا قبل از اینکه یک اتفای تیم یاران را بهم بریزد آن را در جمع چهار تیم نیمه نهایی می دانستند اما رای داور همه رویاها را به باد داد.

*اول از قصه  ست پنجم بازی با برزیل ،ویدئو چک ،اشتباه کولاکوویچ و داور صحبت کنید؟

من جسته و گریخته سایتها را دیدم ،نوشته بودند حالا ماله کشی  فلانی شروع می شود، به همین خاطر نمی خواهم در این باره خیلی صحبت کنم. کولاکوویچ تقاضای ویدئو چک کرد اما آن صحنه ویدئو چک نداشت. حتی من صبح روز بعداز مسابقه با سرداور روسی هم صحبت کردم و عکس صحنه را به او نشان دادم  اما داور گفت اصلا این حرکت ویدئوچک نداشت.  حتی اگر شما  تقاضای ویدئو تاچ نت  را می کردید و در آن هم مسجل می شد خطای بازیکن برزیل باز هم نمی توانستم رای بدهم. من حتی همان موقع هم از بالا به کولاکوویچ این قضیه را توضیح داد.حتی داور هم نمی تواند تقاضای ویدئو چک بابات چنین حرکتی بدهد چرا که اصلا جزو شاخصه های تقاضای  ویدئو چک  نیست.

*با این حساب می شود گفت ایران با بدشانسی به نیمه نهایی نرسید؟

بدشانسی بزرگی اوردیم. تیم ما 8-5 جلو بود  و با امتیاز آن حرکت 10-7 جلو می افتادیم و خیلی زود کار تمام می شد. اما با رای داور تیم از هم پاشید.بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند . در حالی که همه دیدند تیم ما برابر برزیل خیلی شاداب و روان بازی می کرد. هر وقت تیم این قدر شاداب در زمین باشد برنده می شود. اما به محض اینکه بهم ریخت سرویس زن برزیل هم با  ۵ تا ۷ پوئن  کار را تمام کرد. من دقیقا در ان صحنه یاد گروزه آلمانی در بازی مرحله سوم قهرمانی جهان لهستان افتادم که ۹ سرویس را در زمین تیم ما خواباند.

*می شود گفت تجربه به کمک برزیل آمد؟

دقیقا. همه مسائل و بدشانسی ها را کنار بگذاریم  ، تیم ما به تجربه و شخصیت قهرمانی برزیل باخت.من حدس می زدم که بازی به ست پنجم بکشد . برزیلی ها همه جور سعی کردند تا ببازیم اما حتی در ست پنجم با اینکه 5 امتیاز عقب افتادند شرایط را حفظ کردند و در نهایت هم بردند.با اینکه سرمربی برزیل لئال را برای نیمه نهایی نگه داشته بود اما بالاخره به بازی اورد و با سرویس هایش کار را تمام کرد.

*با اینکه بازیکنان تا قبل از بازی با لهستان فکر می کردند برنده بازی هستند اما باختند ،اما در بازی برابر برزیل  اصلا اثری از باخت بازی اول نبود. چطور این اتفاق افتاد؟

بچه ها در بازی سرنوشت ساز برابر برزیل تلاش زیادی کردند و حتی بیشتر از توانشان مایه گذاشتند. بازی برابر برزیل بعداز باخت شجاعت می خواهد و اعتماد به نفس بالا . آنها قبل از بازی با لهستان خودشان را برنده می دانستند و به همین خاطر دقیقا بچه ها با باخت  روحیه اشان افت کرده بود، طوری که امید نداشتیم به شرایط مسابقه برگردند،آما ان قدر حرفه ای شده اند که خودشان را می سازند. حتی قبل از ورود به زمین هم هنوز از شرایط بازی قبل بیرون نیامده بودند اما به محض اینکه پایشان به زمین رسید ،روی دیگرشان را نشان دادند و از زمین تا آسمان فرق کردند.

*واکنش ها بعداز باخت ایران برابر برزیل چطور بود؟

اینجا نه تنها ما که همه بعداز باخت ایران حسرت خوردند. حتی آمریکایی ها. همه با ما همدردی می کنند و دلداری می دهند. همه می گویند:« حیف شد. » حتی مسدولان برگزار کننده افسرده شدند. چرا که سالن را این دو روز تماشاگران ایرانی پر کرده بودند. اما ایران به نیمه نهایی و فینال نرسید سالن برای بازیها خالی ماند. چرا که تعداد کمی از آمریکایی ها برای تماشای بازیها به سالن امدند و حتی به نظرم بیشتر خانواده بازیکنان بودند. حتی قبل از بازیهای تیم ما خواهش می کردند ما در فضای مجازی از ایرانی ها بخواهیم برای تماشا به سالن بیایند. به هر حال سالن خالی برای بازی فینال برای انها پوئن منفی محسوب می شود.

*شیکاگو تجربه تلخی برای تیم بود.

کار ما شده تجربه اندوزی . آخر تا کی؟ اگر ما 3- صفر برابر برزیل می باختیم باز هم خیلی اذیت نمی شدیم اما وقیت بازی به ست پنجم کشیده شد و ما ست اخر 8-5 هم جلو بودیم ،آن وقت یک حادثه سیستم تیم را بهم ریخت. البته همین اتفاق جور دیگری در بازی با لهستان هم برایمان افتاد.هاینن می دانست چه کار کند تا جو را بهم بریزد و حتی باریش مهم نبود که کارت قرمز هم گرفت. او با کارش به بازیکنانش شوک وارد کردو تحریک شدند برای بازی خوب و انصافا استثنایی بازی کردند.بچه ها خیلی ناراحت هستند چرا که با این دو باخت همه خستگی تورنمنت در تنشان ماند.

*کولاکوویچ هم همان قدر ناراحت است؟

او خیلی ناراحت است. به هر حال مربی است ، اگر تیم  برزیل  را می برد با اتفاق تاریخی به نیمه نهایی لیگ ملتها می رسید . برد تیم برای او هم اتفاق بزرگی بود . او از دیروز همه سایتها را چک می کند و مطالب را در google translate  ترجمه می کند تا در جریان اخبار و تحلیل ها باشد. به هر حال او هم از این قضایا خیلی اذیت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.