جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این خصوص گفت: این باند، حدود ۲۱ میلیارد ریال از ۹۴۰ حساب بانکی مربوط به شهروندان برداشت غیرمجاز داشتند.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکیِ وی توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام، تبلیغی با موضوع خرید شارژ به صورت نیم بها مشاهده کرده که برای خرید شارژ به درگاه پرداخت بانکی هدایت شده و پس از خرید ناموفق، بعد از گذشت چند ساعت مبلغ ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از حسابش برداشت شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، ۶ نفر اعضای این باند که در استان تهران سکونت داشتند، شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی، مأموران به تهران اعزام و هر ۶ نفر دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از آنان کشف و توقیف شد.

سرهنگ سپهوند اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات ۹۴۰ فقره کارت بانکی و ۳۲۱ فقره سیم کارت کشف شد و با توجه با اسناد و مدارک به دست آمده مشخص شد اعضای این باند حرفه‌ای با این روش در حدود ۲۱ میلیارد ریال از این حساب‌های بانکی برداشت غیرمجاز داشته‌اند.

کشف ۳۶ هزار عدد لوازم بهداشتی و آدامس خارجی قاچاق در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: در عملیات مأموران انتظامی شهرستان شازند، ۳۶ هزار عدد لوازم بهداشتی و آدامس خارجی قاچاق از یک دستگاه خودروی وانت کشف شد.

سرهنگ «محمد عقیل سلگی» افزود: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی این شهرستان در یکی از محورهای مواصلاتی، یک دستگاه خودروی وانت پیکان حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی انجام شده از این خودرو تعداد حدود ۲۴ هزار عدد ژیلت و تعداد حدود ۱۲ هزار عدد انواع آدامس خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را بنا بر اعلام کارشناس مربوطه در حدود ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.