حکم بدوی پرونده مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان که از سال گذشته به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی از حضور در شورای شهر اصفهان منع شده است، اعلام شد.

بر این اساس دادگاه کیفری شماره دوی استان اصفهان، مهدی مقدری را در حکم بدوی به دو سال ممنوعیت از هر نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و بالتبع منع از حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و اماکن مربوط به آن و نیز دو سال منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی محکوم کرده است.

به گفته مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان، این حکم در ساعت ۱۸ روز گذشته به دست وی رسیده است و بر این اساس مقدری تا ۲۰ روز آینده فرصت دارد تا درخواست تجدیدنظر در ارتباط با حکم این را داشته باشد.

شایگان مدیر روبط عمومی دادگستری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر، صدور حکم بدوی این عضو شورای شهر را تأیید کرد اظهار داشت: تا زمان قطعی شدن حکم امکان دادن اطلاعات در ارتباط با جزئیات حکم از سوی دادگستری اصفهان به رسانه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: حکم این عضو شورای شهر اصفهان قطعی نیست و قابلیت تجدیدنظرخواهی دارد.

به گزارش مهر، شاکی پرونده مهدی مقدری، ستاد امربه معروف و نهی از منکر و سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان است و اتهام مهدی مقدری در این پرونده نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شامل ایسنتاگرام، توئیتر و تلگرام) است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.