چند روز پیش، اکبر طبری، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی، بازداشت شد. چند وقت قبل از آن بود که علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم گفت که طبری رئیس دو قوه را بیچاره کرده است.

پورمختار هم در داغ‌تر کردن این بحث کم نقش نداشت. اظهارات وی مبنی بر اینکه طبری همراه آملی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است بسیار مورد توجه قرار گرفت چنانکه روابط عمومی مجمع تشخیص ناگزیر به ارائه توضیح و تکذیب خبر شد. در بیانیه مجمع آمده؛ «برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود.»

بسیاری از اصولگرایان وجود هرگونه نگاه سیاسی در ماجرای طبری را نفی می‌کنند و بر این باورند که هر چه هست در راستای مبارزه با فساد است. به عنوان مثال احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره گفت: « من معتقد نیستم که الان قوه قضاییه کار سیاسی می‌کند. اگر بازداشت طبری صحت داشته باشد که تکذیب هم نشده است، به نظر من کار درستی انجام شده و نشانه این است که دیگر رودربایستی‌ها متداول بین مقامات وجود ندارد.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این موضوع به معنی تضعیف جایگاه آملی لاریجانی است، گفت: « آقای آملی نیز مثل هر فرد دیگری انسان است و ممکن است نسبت به فردی خوشبین باشد و یا غفلت کند. همان طور که قبلا هم برخی اخباری درباره ایشان منتشر شد اما درست نبود. این موضوع نیز می‌تواند لایه‌های پیچیده‌تری داشته باشد. به اضافه اینکه همه جا ممکن است افراد ناجوری پیدا شوند. در تاریخ سیاسی خیلی اتفاق افتاده که اطرافیان یک مقام سیاسی ناتو از آب درآمده‌اند. اگر بعد از آنکه معلوم شد او فرد بدی است، از او دفاع کند می‌توان به او ایراد گرفت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.