روسیا الیوم گزارش داد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: در پی کاهش برنامه‌ریزی شده نیروهای آمریکایی در سوریه، فرماندهی نظامی این کشور به صورت تردیدبرانگیزی به دنبال تقویت ساختار کارمندان شرکت‌های نظامی خصوصی خود است که در شمال و شمال شرق سوریه فعالیت دارند.

زاخارووا گفت: تعداد نیروهای این شرکت‌ها با ورود ۵۴۰ نیروی دیگر از جمله ۷۰ فرمانده و مربی به سوریه در نیمه دوم ژوئن گذشته، در حال حاضر فراتر از ۴۰۰۰ تن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسؤولیت اصلی این شرکت‌های نظامی خصوصی آماده‌سازی گروه‌های مسلح هم‌پیمان واشنگتن، حفاظت از تاسیسات نفتی و گازی و نیز تضمین امنیت و آرامش آن منطقه است، گفت: نظارت بر فعالیت‌های این شرکت‌ها بر عهده فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکاست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر گذشته از آغاز خروج نیروهای این کشور از سوریه خبرداد، از سال ۲۰۱۴ نیروهای آمریکایی بدون موافقت دمشق به بهانه مشارکت در عملیات علیه گروه تروریستی داعش وارد سوریه شدند.

با این حال آمریکا کمی بعد اعلام کرد که صدها تن از نیروهای نظامی‌اش در سوریه باقی خواهند ماند و این کشور طرح‌هایی برای ایجاد یک نیروی بین‌المللی در سوریه دارد اما تا امروز این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.