کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده اظهار کرد: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از ۴ بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای ٢ گنبد در دو طرف است.

وی ادامه داد: بر اثر آتش سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبدها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدید ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت قرار داشت و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، عنوان کرد: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: قطعاً از آنجا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.