بتول گندمی افزود: طبق آخرین مصوبه شورای شهر مشهد باید اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با اطلاعات کامل برای آگاهی مردم روی سامانه فاش شهرداری بارگذاری شود که این بارگذاری به صورت نمایش اولیه انجام شده و کار رو به اتمام است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این روند و برای اینکه تمام جزئیات سفرها به طور کامل در اختیار شهروندان باشد اصلاحی پیشنهاد شد و تا ۱۰ روز آینده این بارگذاری به صورت کامل انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اطلاعات این سفرهای خارجی از اوایل دهه ۸۰ جمع آوری شده و با جزئیات نظیر اسامی افراد، تاریخ سفر، نتایج سفر، هزینه مالی سفر و سایر موارد مرتبط از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

گندمی با بیان اینکه بیشترین سفرهای خارجی در حوزه کارشناسی مربوط به حوزه حمل و نقل و قطارشهری است افزود: موضوع بارگذاری اطلاعات سفرهای خارجی مدیریت شهری و اعضای شوراهای شهر در نشست ادوار شوراهای اسلامی شهر مشهد نیز مطرح و با استقبال خوب اعضای شوراهای اسلامی ادوار گذشته شهر مشهد مواجه شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رویکرد همه مدیران شهری و اعضای شوراهای اسلامی شهر مشهد شفافیت است و از آن دفاع می کنند.

سامانه شفافیت شهرداری مشهد سال گذشته با هدف شفاف سازی اطلاعات مدیریت شهری مشهد راه اندازی شد. و بخشی از اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، پروژه‌های عمرانی و جاری شهر، مناقصه ها، مزایده‌ها و قراردادهای شهرداری در آن قابل مشاهده است.

با این حال هفته گذشته یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی این شورا از وجود کاستی های شدید در این سامانه خبر داد و اعلام کرد سامانه فاش مسئولیت خود را به طور کامل انجام نمی دهد.

محمد حاجیان شهری افزود: با ادامه روند کنونی این سامانه به پوششی برای عدم پاسخگویی تبدیل خواهد شد و شهرداری باید رویکرد خود را تغییر داده و شفاف باشد.

وی گفت: برای تحقق شهرداری تمام شیشه ای باید اطلاعات مهم مالی شهرداری و نوع درآمدهای شهرداری در این سامانه بارگذاری شود در حالی که در حال حاضر در این سامانه درآمد و هزینه ها به صورت تجمعی ذکر شده است.

او ادامه داد: باید تمام مراحل به کارگیری و تبدیل وضعیت کارکنان، اطلاعات کمیسیون معاملات و املاک شهرداری، ماموریتهای خارجی و دلایل آن، اطلاعات حقوق کارکنان، متن کامل تمامی مزایده ها و مناقصه ها و متن تمامی قرارداهای سرمایه ای مشارکتی با امتیازات واگذار شده نیز در این سامانه منتشر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.