به گزارش «کوریا هرالد» این مرد کره ای که ۷۰ سال دارد خود را در داخل خودرو اش که در مقابل سفارت ژاپن در سئول پارک شده بود آتش زد.

پلیس می گوید این مرد که نام خانوادگی وی «کیم» است با واکنش سریع پلیس به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل سوختگی شدید آنجا درگذشت.

آنها همچنین می گویند که انگیزه این مرد کره ای از آتش زدن خود را نمی دانند ولی در خودرو وی مواد مشتعل و آتش زاد کشف کرده اند.

پلیس در حال بررسی خودرو، دوربین های محل و گفت و گو با ساکنان ساختمان مقابل سفارت ژاپن هستند.

این حادثه همزمان با افزایش اختلافات تجاری و سیاسی ژاپن و کره جنوبی روی داده است.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش کرد این مرد پیش از خودسوزی به یکی از دوستانش گفته بود قصد دارد به دلیل نگرانی از اقدامات ژاپن در برقراری محدودیت های تجاری با کره جنوبی خودسوزی کند.

به دنبال ممنوعیت صادرات چند قلم از تولیدات فنی پیشرفته ژاپن به کره جنوبی، اعتراضات خیابانی گسترده ای از چند روز گذشته در سئول آغاز شده است و صاحبان بسیاری از موسسات از جمله شرکت های کوچک و متوسط این کشور خواستار تحریم کالاهای ژاپنی شده اند.

پنج سال پیش نیز &#۳۹;چوی هیئون یئول&#۳۹; ۸۰ ساله اهل کره جنوبی در جریان تجمع اعتراضی برای محکومیت حرکت ژاپنی ها در هتک حرمت زنان کره ای در جنگ جهانی دوم، خودسوزی کرد و جان باخت.

معترضان کره ای در آن تجمع در برابر سفارت ژاپن در سئول از دولت توکیو خواسته بودند بابت وادار کردن زنان و دختران کره ای به کار در روسپی خانه ها در جریان جنگ جهانی دوم، از مردم کشورشان عذرخواهی کند.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.