«امیر محمد رضایی» اهل روستای اسکنده از توابع شهرستان محمودآباد که قهرمانی استان مازندران و عنوان سوم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور را در کارنامه دارد، مدتی است که به دلیل مصدومیت، شرایط خوبی ندارد.

حادثه مصدومیت او مهر ماه سال ۹۷ و در باشگاه تمرینی در شهر آمل اتفاق افتاد. زمانی که حریف روی او فن کمر اجرا کرد و او با گردن به روی زمین افتاد تا این اتفاق روند ورزش قهرمانی این فرنگی کار را عوض کند. او که حتی به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده است، اکنون برای درمان وضعیت خود چشم انتظار کمک مسؤولان است.

«سید علیرضا بصامپور» فوق تخصص جراحی ستون فقرات امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عمل جراحی این کشتی گیر مازندرانی انجام شده و با شرایط بسیار خوب نیز از بیمارستان ترخیص شد و حتی از ۲ هفته دیگر می تواند بدنسازی کشتی را آغاز کند.

وی اظهار داشت: اکنون جراحی ها به سمتی رفته که مصدومیت های اینچنینی را براساس نیازی که فرد دارد، جراحی می کنیم و چنانچه یک ورزشکار و قهرمان باشد، شیوه جراحی را براساس آن تنظیم می کنیم.

بصامپور تصریح کرد: ورزشکاران که دچار مصدومیت می شوند، نباید ترس و واهمه داشته باشند و برخی حرفهای غیر کارشناسی مبنی بر اینکه با انجام عمل جراحی دیگر به ورزش نمی تواند ادامه دهد، به هیچ عنوان پایه علمی ندارد. حتی ورزشکارانی داشتیم که آسیب هایی همچون دیسک کمر و نخاعی داشتند که با عمل جراحی دوباره به تیم ملی برگشتند.

پس از انتشار خبر مصدومیت این کشتی گیر مازندرانی، «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان به «غلامرضا نوروزی» رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی دستور داد تمام هزینه‌های درمانی امیر محمد رضایی کشتی گیر فرنگی کار را بر عهده بگیرد و پیگیر درمان این جوان مازنی باشد.

«تورج ملک محمدی» دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشک تیم ملی کشتی به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: با دستور آقای وزیر، مراحل درمان و جراحی به سرعت پیگیری می‌شود چون خطر فلج شدن این قهرمان وجود داشت و تمام هزینه‌های درمانی بر عهده فدراسیون خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.