حجت‌الاسلام محمدرضا تقوی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیازمند سربازی حرفه‌ای هستیم. بیشتر افرادی که در حال خدمت سربازی‌اند افرادی هستند که توان خرید سربازی ندارند. سربازی داشتیم دو ماه مانده به پایان خدمت سربازی فرار کرد؛ چون به او گفته بودند اگر به سربازی نرود کسی با او کاری نخواهند داشت. 

 

وی ادامه داد: در گذشته به این‌که پسران ما حتماً کارت پایان خدمت سربازی داشته باشد یا خیر نظارت کامل وجود داشت. هم‌چنین در استخدام‌شدن و گرفتن گواهی‌نامه یکی از دغدغه‎‌ها، داشتن ‌کارت پایان خدمت سربازی بود، ولی امروز شرایط طور دیگری است.

وی افزود: با توجه به مشکلات زیادی که سربازان ما در طول خدمت خود دارند برای تامین سلامت روح، روان و نشاط آن‌ها اقدامات زیادی انجام شده است.

تقوی ادامه داد: از جمله اقداماتی که برای سربازان انجام داده‌ایم ملاقات چهره به چهره با روحانیون است و تاکید داشتیم این ملاقات فقط در مساجد و پای منبرها نباشد، بلکه روحانیون در هنگام گذراندن شیفت به دیدار سرباز بروند، به صحبت‌های آن‌ها گوش و با آنان درددل کنند تا سربازان تخلیه روانی شوند. ما بین همکاران خود در عقیدتی‌سیاسی سربازان روحانی داریم که در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظارت کامل من در تمام این زمینه‌ها وجود دارد، هم‌چنین در فرصت‌هایی که به وجود می‌آید حتما با سربازان صحبت و هم‌دردی می‌کنم. بر طبق دستور فرمانده یگان ویژه برای سربازان برنامه‌های تفریحی و ورزشی‌ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها، استفاده از استخر و پیاده‌روی در کوهسنگی، بالارفتن از کوه و دادن صبحانه گرم به آن‌هاست که جنبه معنوی و ورزشی دارد که قطعاً در روحیه آن‌ها تاثیرگذارخواهد بود.

رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: برای سال جدید ابلاغیه‌های جدیدی به دست ما رسیده است که باید آن‌ها را اجرا کنیم.  اولین کاری که امسال خواهیم داشت فرستادن نیروها با خانواده‌هایشان به عتبات عالیات به صورت رایگان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.