بر اساس تازه ترین آمار منتشره شده از سوی ستاد های مدینه  و مکه، تا پایان امروز شنبه (۲۹ تیرماه) ۳۹۰۹۴  نفراز زائران و کارگزاران حج ۹۸ وارد خاک عربستان می شوند. 

برپایه این گزارش، تا پایان امشب  ۲۴۶۱۹ زائر با ۱۱۲ پرواز به مدینه و ۱۱۱۲۴ با ۴۶ پرواز به فرودگاه جده منتقل می شوند. قرار است تا پایان عملیات حج ۳۶۱ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر"هما" از ۱۹ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده انجام شود.

این گزارش حاکیست، ۶۸۱۶۲ ویزا نیز تا امروز برای زائران و عوامل حج دریافت شده که نشان دهنده صدور  ۷۹.۵ درصد از ویزاهای حج ۹۸ است.

امشب همچنین ۹۲۸۰ زائر ایرانی در قالب ۶۶ کاروان مهمان شهر پیامبر هستند و ۱۷۵۶ زائر درقالب ۱۲ کاروان نیز پس از اقامت پنج روزه در این شهر و زیارت بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه بقیع علیهم السلام ازآن خارج شده و با پوشیدن لباس احرام در مسجد شجره برای انجام اعمال عمره تمتع به مکه مکرمه مشرف شدند.

تعداد زائران حاضر در مکه مکرمه نیز تا پایان امشب ۲۶۴۲۱ نفر در قالب ۱۸۲ کاروان اعلام شده است که ۱۱۰۸۲ نفر از جده و  ۱۵۳۳۹ نفر از مدینه وارد این شهرمقدس شده اند.

به گفته آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت که در مکه بسر میبرد تاکنون عملیات حج ۹۸  درمکه و مدینه به خوبی انجام شده است و مشکل خاصی برای زائران وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.