وی در نامه ای که به کیهان ارسال کرده نوشت:

۱- نظر رهبر معظم انقلاب درباره نقش فرماندهان سپاه و محسن رضایی در دفاع مقدس در حکمی که ایشان را به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نماید؛ چنین بازتاب یافته است:

«سردار سرلشکر محسن رضایی

شما حقاً در این مدت همه استعدادهای خود را به‌کار انداختید تا سازمانی را که عظمت و کارایی و فداکاری و نشاط انقلابی آن، چشم تحلیلگران جهان را هم به خود متوجه ساخته است از مجموعه‌ای از جوانان ایثارگر و عاشق اسلام و انقلاب و امام پدید آوردید و به رشد و بالندگی برسانید و در این فرآیند پرتلاش و سرشار از مجاهدت گروهی از همکاران کاردان و لایق و مجرب با شما همکاری کردند که بعضی به مقام رفیع شهادت نائل گشته و بسیاری هم اکنون در مسئولیت‌های بزرگ سپاه و دیگر دستگاه‌های کشور به خدمت مشغولند و تشکر از شما و همه آنها وظیفه اینجانب است.

شما به حمدالله در این مدت با مجاهدت‌های خود در عرصه دفاع مقدس بارها موفق شدید که قلب امام راحل و دل امت مسلمان را شاد کنید.

با توجه به تجارب و شایستگی‌های جنابعالی شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی منصوب می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای – ۱۸ شهریور ۷۶»

۲- امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۶ شهریور ۶۷ در تجلیل از نقش فرماندهان سپاه می‌فرمایند:

فرزندان عزیزم، فرماندهان و مسئولین محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پایان قریب به هشت سال دفاع مقدسی که منتهی به استقلال و تمامیت ارضی کشور و شکست طرح‌های توسعه‌طلبانه دشمنان انقلاب اسلامی‌مان گردید. نمی‌دانم با چه بیانی احساسات و علاقه خویش را به شما سربازان گمنام و سرداران دلاوری که توفان خشم این امت حزب‌الله از سینه صحنه کارزار شما جوشیده است بیان ‌نماییم. در نزد موحدین و سالکان طریقت سخن از اجر و پاداش دنیایی، اسائه‌ ادب به منزلت و مقام آنان است؛ و دنیا با همه زرق و برق‌ها و اعتباراتش به مراتب کوچک‌تر از آن است که بخواهد پاداش وترفیع مجاهدان فی‌سبیل‌الله گردد. و مجاهد فی‌سبیل‌الله بزرگ‌تر از آن است که گوهر زیبایی عمل خود را به عیار زخارف دنیا محک بزند. اما من که وظیفه‌ام دعاگویی و سپاس و تشکر از همه سپاهیان و بسیجیان و ارتشیان است باید به همه نیروهای مسلح کشور و به شما اطمینان بدهم که تا من زنده هستم و تا رمق در جسم و جان دارم از حمایت و دعای خیر برای شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود می‌دانم و همان‌گونه که در ایام جنگ در کنار شما بوده‌ام و شاید یکایک شما محبت و ارادتم را به خود احساس کرده‌اید بعد از این نیز چنین خواهم بود. شما آیینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.

۳- امام در نامه‌ای که آن روزنامه نیز به آن‌ اشاره کرده به اعتراف جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح خاطرنشان ساخته‌اند: «فرمانده سپاه یکی از معدود فرماندهانی است که در صورت تهیه مایحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد.»

۴- پس از پیروزی‌های روزهای آخر جنگ، صدام مجبور به پذیرش قطعنامه شد و با دست خالی و شکست ادعاها از جنگ خارج شد. بنابراین برای اعاده حیثیت و ‌ترمیم وجهه به کویت نیز حمله کرد با این مقدمه می‌توان گفت با تدبیر امام راحل جنگ مثل انقلاب به درون جبهه دشمن منتقل گردید.

۵- بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به دلیل پیروزی‌های بعد از جام زهر و همچنین پیش‌بینی آینده صدام و متحدین او فرمودند: «ما یک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.