القدس العربی گزارش داد، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود در مصر نسبت حملات تروریستی احتمالی هشدار داد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: احتمال داده می‌شود که تروریست‌ها حملاتی را در مصر انجام دهند و به رغم اینکه بیشتر این حملات در استان سینای شمالی رخ می‌دهند اما همچنان خطر حملات تروریستی مشابه در سراسر این کشور وجود دارد.

وزارت خارجه انگلیس همچنین تأکید کرد: این حملات ممکن است که به شکل بی‌هدف نیروهای امنیتی مصر، اماکن مذهبی، تجمعات مردمی و اماکن عمومی بزرگی که محل تردد خارجی‌هاست را هدف قرار دهند.

با در نظر گرفتن این هشدار شرکت‌های هواپیمایی انگلیس نیز پروازهای خود به مقصد قاهره را به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآوردند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی پروازهایش بین لندن و قاهره را به مدت هفت روز به حالت تعلیق درآورده است.

بریتیش ایرویز همچنین با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرد که در اقدامی احتیاطی و برای حفظ امنیت مسافران و کارکنانش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

این شرکت هواپیمایی در ادامه اطلاعیه خود آورده است: بسیار متأسفیم که به شما خبر لغو پروازها از فرودگاه هیترو لندن به قاهره را می‌دهیم و به طور پیوسته تدابیر امنیتی فرودگاه‌هایمان در جهان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، چراکه ایمنی و امنیت مشتریان و کارکنان همیشه جزئی از اولویت‌های ماست و هیچ‌گاه از هواپیمایی که امنیت نداشته باشد استفاده نمی‌کنیم.

اما مقامات فرودگاه بین‌المللی قاهره دلیل این اقدام را مسائل داخلی شرکت بریتیش ایرویز اعلام کرده‌اند.

این مقامات همچنین تأکید کردند که تاکنون اطلاعیه‌ای را در این باره از خطوط هواپیمایی انگلیس دریافت نکرده‌اند.

یک منبع در سازمان هواپیمایی مدنی مصر در واکنش به اعلام خبر توقف یک هفته‌ای پروازهای خطوط هواپیمایی انگلیس به قاهره اعلام کرد: سفارت انگلیس در قاهره تأکیده کرده است که تصمیم تعلیق پروازهای این کشور به قاهره توسط وزارت حمل و نقل و یا وزارت امور خارجه اتخاذ نشده است.

این منبع گفت که با هماهنگی نماینده شرکت انگلیسی مذکور بررسی‌ها در این زمینه در جریان است.

در مقابل اقدام شرکت انگلیسی سازمان هواپیمایی مدنی مصر  "ظرفیت صندلی" هواپیماهای شرکت هواپیمایی این کشور به مقصد لندن را افزایش داده و به منظور تسهیل سفرهای هوایی به فرودگاه هیترو در دوره تعلیق پروازها از لندن به قاهره یک هواپیمای جدید از نوع "بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر"  را به این امر اختصاص داد.

این در حالی است که خطوط هواپیمایی آلمان "لوفت‌هانزا" پروازهایش به مصر را به عنوان "اقدامی پیشگیرانه" و موقت متوقف کرده است.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از سخنگوی شرکت لوفت‌هانزای آلمان نوشت، شرکت به طور موقت پروازهایش را به عنوان "گامی پیشگیرانه" متوقف کرده است و در عین حال ارزیابی بیشتر را انجام می‌دهد.

این شرکت در بیانیه خود آورده است: سفرها از فرانکفورت و مونیخ به مقصد آلمان در روز شنبه لغو شد و پروازها از امروز (یکشنبه) ازسر گرفته خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.