این سامانه‌ها با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ رونمایی شد.

وی در این مراسم با بیان اینکه سامانه خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی با هدف دسترسی مددجویان به اطلاعات خود و اطلاعات پرداخت‌ها راه اندازی شده است. در این پنل، اطلاعات ۷.۵ میلیون نفر از خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی موجود است و افراد با کد ملی، شماره تلفن و سال تولد می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کنند. این سامانه اطلاعات دریافت‌های مالی خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی را دارد و مراجعات افراد تحت پوشش و مددجویان می‌توانند از طریق این سامانه از نحوه تخصیص کمک‌های بهزیستی مطلع شوند.

قبادی دانا گفت: در این سامانه با نام «شفاف» اطلاعات ۲۲ هزار قرارداد و توافقنامه بهزیستی با سایر دستگاه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی و نیز اطلاعات پیمانکاران در ۴۴ هزار مجموعه تحت پوشش بهزیستی قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در مورد راه اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی نیز افزود: این سامانه با هدف تسهیل ارتباط میان متقاضیان فرزندخواندگی و فرزندان ایجاد شده است. بر این اساس اطلاعات فرزندان در این سامانه ارائه می‌شود و متقاضیان فرزندخواندگی می‌توانند از این طریق درخواست دهند.

با راه اندازی این سامانه، مراکز نگهداری فرزندان، کوچک‌تر شده و پیش بینی می‌کنیم در آینده هیچ فرزند بی سرپرست یا بدسرپرستی در مکانی غیر از خانواده، نگهداری نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.