یارانه تیرماه در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۶ تیرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما روز پنج‌شنبه برخی خانوارها اعلام کردند که یارانه آن‌ها واریز نشده است.

در شرایطی به نظر می‌رسید که این عدم واریز می‌تواند از دو محل حذف یارانه خانوارها که باید در سال جاری براساس قانون بودجه انجام شود یا اختلالات فنی در سازمان هدفمندی یا سیستم بانکی باشد که در ابتدا واکنشی از سوی مسئولان مربوطه وجود نداشت اما در ادامه شریعتمداری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - اعلام کرد که حذف یارانه انجام نشده و اگر موردی بوده ناشی از اختلال فنی است.

به دنبال این موضوع پیگیری از سازمان هدفمندی نیز با این توضیح همراه شد که اختلال بانکی موجب این عدم واریز بوده است؛ به طوری که بانک سپه اعلام کرده ایجاد مشکلات فنی مربوط به آن بانک سبب تأخیر در پرداخت یارانه نقدی سرپرستان خانوار شده است. در عین حال که این بانک اعلام کرده بود امکان برداشت یارانه نقدی کلیه دارندگان حساب در این بانک از ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه فراهم شده است.

با این وجود برخی افرادی که یارانهدریافت نکرده بودند، اعلام کردند که یارانه آن‌ها روز گذشته (یکشنبه) به حساب‌شان واریز شده است. البته تمامی افرادی که از سوی ایسنا مورد پرسش قرار گرفتند و یارانه آن‌ها واریز نشده بود تنها منحصر به دارندگان حساب در بانک سپه نبوده و برخی در بانک‌های دیگر حساب داشتند که یارانه آن‌ها نیز با تأخیر واریز شده است.

گفتنی است که به دنبال انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی، در اواخر سال ۱۳۹۶ بود که حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با هدف تسریع در عملیات و فرایند واریز یارانه‌ها، حذف واسطه‌های غیرضرور و افزایش کنترل بر جریانات نقدی حساب این سازمان به بانک مرکزی منتقل شد.

بر این اساس از پایان سال ۱۳۹۶، یارانه های نقدی توسط بانک مرکزی و با همکاری شبکه بانکی به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.