سناتور آلکسی پوشکوف روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر به ادعای روزنامه انگلیسی ساندی میرر واکنش نشان داد و اظهار داشت: انگلیسی‌ها بارها چنین اظهاراتی مطرح کرده‌اند و چندی پیش نیز وقتی روسیه کشتی‌های اوکراینی متجاوز را در تنگه کرچ توقیف کرد، انگلیس آن را اقدامی خصمانه خواند هر چند که این اقدام تحریک آمیز از سوی پترو پروشنکو (رئیس جمهوری سابق اوکراین) صورت گرفته بود.

وی افزود: هم اینک نیز انگلیسی‌ها تلاش می‌کنند روسیه را به شرکت در توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران متهم کنند چرا که متخصصان انگلیسی انتشار اخبار فیک (جعلی) هیچگاه به مرخصی نمی‌روند.

روزنامه ساندی میرر با استناد به یک منبع آگاه که نامی از وی برده نشده است، مدعی شد: سازمان ام آی -۶ و مرکز ارتباطات دولتی انگلیس درباره این احتمال که روسیه در توقیف نفتکش سنتا ایمپرو به ایران کمک کرده است، تحقیق می‌کنند.

عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.