در حکم او آمده است که دادستان پس از بررسی شواهد ارائه شده توسط پلیس لندن، «چارلی الفیک» نماینده منطقه «دور» را متهم کرده است.

تازه‌ترین تحقیقات انجام گرفته در پارلمان انگلیس نشان می‌دهد که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.

این تحقیقات که یکسال پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وستمینستر، از سوی یک حقوقدان انگلیسی منتشر شد، حاکی است که بر اثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به‌ عنوان یک معضل پنهان باقی‌ مانده است.

در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: یک پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده‌اند و این در حالیست که ۷۵ درصد آنها، از ترس از دست دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.

گزارش یاد شده که براساس نظرسنجی از یکهزار و ۳۷۷ تن از کارکنان پارلمان انگلیس تهیه شده همچنین مؤید آن است که نیمی از قربانیان به مسئولان انضباطی پارلمان برای طرح شکایت‌های خود اعتماد ندارند.

«ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس سال گذشته در نامه‌ای به «جان برکو» رئیس مجلس عوام این کشور، ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشر شده، خواستار رسیدگی به وضع موجود شود.

بعدها مشخص شد برکو نیز بواسطه آزار جنسی برخی کارکنان زن در پارلمان، در این پرونده شریک جرم بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.