به گزارش رسانه های غربی، وی در گفت و گو با فاکس نیوز رسانه نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا، در ارتباط با نفتکش توقیف شده انگلیس در تنگه هرمز افزود که وظیفه لندن است از کشتی هایش مراقبت کند.

عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پمپئو همچنین خبر مربوط به بازداشت ۱۷ جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از سوی ایران و محکومیت شان را رد کرد و مدعی شد: ایران تاریخ دیرینه ای در دروغگویی دارد.

‌مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران صبح روز دوشنبه از شناسایی ۱۷ جاسوس وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) خبر داد.

‌وی در نشستی خبری گفت: در تاریخ ۲۸ خرداد ماه امسال خبری منتشر شد مبنی بر آنکه وزارت اطلاعات موفق به کشف و شناسایی یک شبکه جاسوسی شده است.

‌وی ادامه داد: جاسوس‌های شناسایی شده شامل شاغلین مراکز حساس و حیاتی و همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بودند.

‌این مقام امنیتی با بیان اینکه این مراکز حساس و حیاتی شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، نظامی و سایبری کشور است، اظهار داشت: تعداد کل جاسوس‌های شناسایی شده ۱۷ نفر است که به صورت سلولی در ایران فعالیت می‌کرده و هیچکدام از این افراد با دیگری ارتباطی ندارند.

‌وی درباره سرنوشت جاسوس‌ها افزود: افرادی که آگاهانه و عامدانه به کشور خیانت کرده و حاضر به جبران مافات نشدند، تحویل دستگاه قضائی شدند. آن دسته از کسانی که هم با صداقت کامل با دستگاه امنیتی کشور تعامل کرده و ندامت شان نیز ثابت شد، بر علیه آمریکائی‌ها مورد مدیریت اطلاعاتی قرار گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.