متهمان در این پرونده باید به اتهام های تجاوز جنسی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و کتمان حقیقت پاسخ دهند.

ماه گذشته، فیفا «کرام الدین کریم» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به جرم سوء استفاده از موقعیت شغلی و تجاوز جنسی به پنج فوتبالیست دختر، برای همیشه از فعالیت های فوتبالی و ورزشی محروم کرد.

در بیانیه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) آمده بود: کریم طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ پنج فوتبالیست دختر را مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

وی بر اساس ماده ۲۳ قانون حفاظت از سلامت جسمی و روحی و ماده ۲۵ قانون سو استفاده از موقعیت شغلی، توسط کمیته اخلاقی فیفا از تمام فعالیت‌های مربوط به فوتبال (اداری، ورزشی) در سطح ملی و بین المللی محروم شده است.

فیفا کریم را همچنین به مبلغ یک میلیون فرانک سوئیس جریمه کرد.

حکم فیفا درباره چهار عضو دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان که با اتهامات مشابهی روبرو بودند، اعلام نشد.

موضوعی که اعتراض سرمربی فوتبال زنان افغانستان را به دنبال داشت.

«کِلی لیندزی» از اینکه در این پرونده تنها کریم مجازات شده ابراز نگرانی کرد.

وی گفته بود: فیفا فراتر از مقامات ارشد نرفته و به نظر من این چیزی نیست که ما از رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال توقع داشتیم.

اما خالده پوپل، از اعضای سابق تیم فوتبال زنان افغانستان که اتهامات آزار جنسی را مطرح کرده بود، در صفحه توئیتر خود از تصمیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال استقبال کرد.

وی نوشت: این تصمیم، گام نخست است و نیاز است تا به سایر مربی‌هایی فوتبال افغانستان نیز که به آزار جنسی متهم اند، رسیدگی شود.

پس از اقدام فیفا، دادستانی افغانستان اعلام کرد که حکم بازداشت کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را صادر کرده است.

موضوعی که تا به امروز صورت عمل به خود نگرفته است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.