اظهارات جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام درباره اصالت افغانی الاصل جواد کریمی قدوسی نماینده جبهه پایداری در مجلس این روزها تبدیل به حاشیه عجیب مجلس شده است.

کریمی قدوسی که روز گذشته به بخشی از ادعاهای رحیمی جهان آبادی پاسخ داده بود و درباره اصالتش سکوت کرده بود امروز را فرصت مناسبی برای بیان اظهاراتش در اینباره دید تا هم به تکرار شدن اسمش در جریان سوال از وزیر دفاع پاسخ دهد هم از اصالتش دفاع کند.

کریمی قدوسی در ابتدای صحبت هایش گریزی به سوال روز گذشته علیرضا رحیمی از وزیر دفاع درباره پخش فیلم مربوط به دوتابعیتی ها در صحن مجلس زد. او که ریاست کمیته تحقیق و تفحص درباره مسئولان دوتابعیتی را برعهده داشته بود، گفت: دیروز در پس سوال ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر دفاع درخصوص یکی از این افشاگری ها درباره کندوهای نفوذ و بحث دوتابعیتی ها، وزیر دفاع به مجلس آمد و ۵ مرتبه علیرضا رحیمی نماینده سوال کننده نام من را مطرح کرد و سوال رسمی من از وزیر امور خارجه که درباره نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته ای و نقش دری اصفهانی در این تیم بود و همچنین درخصوص اظهاراتم درخصوص دوتابعیتی بودن رئیس جمهور بیان کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اسمی از یک نفوذی و دوتابعیتی برده شد، سوال این است که ما با چه قدرتی این کار را انجام دادیم؟ طرح بررسی دوتابعیتی ها را مجلس به تصویب رساند و رأی هیات تحقیق و تفحص از سوی رئیس مجلس به من ابلاغ شد و کار تحقیق و تفحص بدین ترتیب آغاز شد.

وی بیان کرد: پس از این با وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزیر امور خارجه نشست هایی داشتیم که هر کس دوتابعیتی است را احصا کنیم و حدود یک سال روی این موضوع کار کردیم. گزارش این مهم را در کمیسیون امنیت ملی قرائت کردیم. در همانجا لیستی به پیوست این گزارش به کمیسیون ارائه شد و من در آنجا گفتم که این لیست را نباید منتشر کرد چرا که جامعه پذیرش شنیدن این اسامی را ندارد.

کریمی قدوسی افزود: برخی آقایان در همان جلسه از جمله آقای کواکبیان اصرار کردند که اسامی قرائت شود. با اصرار عزیزان، آقای جمالی نوبندگانی اسامی این یکصد نفر را قرائت کرد. پس از آن هم بنده عنوان کردم که مصلحت نیست این اسامی از کمیسیون به بیرون درز کند، اما همین آقای رحیمی پس از این جلسه مصاحبه و عنوان کردند که نام آقای روحانی در این لیست بوده است.

وی با بیان اینکه این لیست از یک میلیون و ۲۰۰ دوتابعیتی در دستگاه های مختلف حاصل شده است، افزود: نهایتاً از میان این اسامی دو لیست به رنگ و سبز و آبی تهیه و گزارش آن در صحن قرائت شد. این اسامی را شخصاً به دادستان کل کشور و معاون قوه قضائیه تحویل دادم که این افراد براساس قانون دوتابعیتی هستند. از سوی دیگر آقایان مدام مصاحبه می کردند که کریمی قدوسی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رحیمی دیگری دو روز پیش در برنامه ای  صبحگاهی که از شبکه ۳ رسانه ملی پخش می شد، عنوان کرد که کریمی قدوسی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی و آقای ظریف جاسوس است. من از ایشان درخواست می کنم که مذاکرات کمیسیون را استماع کند که من درخواست کردم این لیست به بیرون درز نکند که بعد بروید چنین حرف هایی بزنید و کریمی قدوسی را متهم کنید که جد و آبادش افغانی است! چون گفته است آقای رئیس جمهور دوتابعیتی است.

لاریجانی از او پرسید شما این حرف را گفته اید؟

کریمی قدوسی گفت: نه من این حرف را نگفته ام. ما هیچ جا نگفتیم. همین اقای قاضی پور شاهد است که چندبار گفت لیست را به من بدهید من ندادم ، اخر دست من را گرفت و لیست را از من گرفت. 

وی ادامه داد: از دستگاه های نظارتی، وزارت اطلاعات، ثبت احوال، سپاه بخصوص شورای نگهبان اگر این اتهامتی که آقای رحیمی جهان آبادی به من زده است که کذب محض است شرافت شما را هم زیر سوال است. اگر یک سند مبنی براینکه یکی از اجداد ما ولو هفت نسل در افغانستان بوده و آمده است بیاید در صداوسیما این سند را پخش کند والا صداوسیما باید این مذاکرات من را پخش کند.

نماینده مشهد گفت: من از دولت افغانستان می خواهم که آنها بیایند و بررسی  کنند اگر ما یک رگ و ریشه ای یا اقوامی در طول تاریخ در افغانستان داشتیم بگویند ما افغانی هستیم . والا اقای رییس مجلس شما هم مسئولید. همین که من برای خودم خرج کنم و دفاع کنم. این حقوق کسانی است که به من رای دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.