محمدجواد جمالی در گفتگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیات نظارت امروز میزبان آقای محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی و استاندار فعلی تهران برای بررسی ادعا‌های مطرح شده در پرونده استیضاح آقای ربیعی وزیر سابق کار بود که ایشان هم از یکی از نمایندگان مجلس شکایت کرده است. توضیحات و مستندات ارائه شد.

وی افزود: این پرونده قریب به یک سال است که در مرحله بررسی در هیات نظارت بوده. موضوع استیضاح به مرداد سال گذشته برمی‌گردد، ولی چون مطالب متعدد بود، ما در حال بررسی هستیم که امیدواریم بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.

جمالی با اشاره به حضور سردار اشراق معاون حقوقی و پارلمانی نیروی انتظامی در هیات نظارت گفت: ناجا از یکی از نمایندگان با موضوع توهین و افترا نسبت به پرسنل نیروی انتظامی و دخالت در برخی از تصمیمات فرمانده نیروی انتظامی آن شهرستان، از یکی از نمایندگان شکایت کرده است که در این رابطه مستندات و فایل صوتی را هم در اختیار هیات قرار داده که قرار شد در جلسات بعدی از نماینده برای ارائه ادله‌اش دعوت کنیم.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم‌چنین از موکول شدن بررسی شکایت از فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب به جلسه بعدی به دلیل طولانی شدن جلسه خبر داد و در توضیح این شکایت خاطرنشان کرد که در شکایت مطرح شده است که وی علی رغم مستندات شورای عالی امنیت ملی اظهارنظر‌هایی مربوط به ایران و آمریکا کرده است که مغایر با سیاست نظام مبنی بر عدم مذاکره بین ایران و آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: شماره مصوبات و تاریخ آن را هم برای ما فرستاده‌اند که مدعی‌اند آقای فلاحت‌پیشه در زمان ریاست کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد میز مشترک بین ایران و آمریکا در قطر و عراق را داده است که آمریکا از این موضوع تبلیغ و سوء تعبیر کرده مبنی بر این‌که فشار‌ها به جمهوری اسلامی موثر واقع شده و ایران پیشنهاد مذاکره را پذیرفته است. البته در این باره آقای فلاحت‌پیشه گفته که موضوع بحثش مذاکره نبوده و منظورش کاهش تنش بوده است. آن‌ها می‌گویند سخنگوی شورای امنیت ملی توضیحاتی را ارائه کرده که بعد از آن توضیحات هم مجددا آقای فلاحت‌پیشه با خانه ملت مصاحبه‌ای داشته و دوباره صحبت‌هایش را تکرار کرده است از این حیث شکایتی مطرح شد که البته این موارد به زمان ریاست آقای فلاحت پیشه در کمیسیون امنیت ملی برمی‌گردد.

جمالی مجددا در پایان گفت که این شکایت در جلسه بعدی با حضور آقای فلاحت پیشه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.