پایگاه آکسیوس آمریکا در گزارشی نوشت که این زمین گلف ۳۲۰ هکتاری متعلق به "سازمان ترامپ" جزو آخرین کاندیدا‌های در نظر گرفته شده برای میزبانی از این اجلاس محسوب می‌شود.

این گزارش پایگاه آکسیوس به نوعی تایید کننده گزارش مشابهی است که واشنگتن پست در ماه ژوئن منتشر کرده و در آن همین ادعای مطرح بودن این ملک تفرجگاهی ترامپ به عنوان مکانی برای میزبانی از اجلاس گروه هفت مطرح شده بود.

دونالد ترامپ در حال حاضر شخصاً و به صورت مستقیم سازمان ترامپ را اداره نمی‌کند بلکه کنترل این سازمان را در اختیار پسر‌های بزرگسال خود در همان زمان که در سال ۲۰۱۷ ریاست جمهوری‌اش را آغاز کرد قرار داد.

با این حال او با انتقاد‌هایی از این بابت که از بابت حضور مهمان‌ها و برگزاری رخداد‌ها در زنجیره هتلهایش منتفع می‌شود روبرو شده است؛ هتل‌هایی که خیلی مواقع میزبان مقام‌های خارجی و گروه‌های جمهوری‌خواه بوده‌اند.

میزبانی از اجلاس گروه هفت با شرکت رهبران اقتصادی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در محل این زمین گلف می‌تواند سبب تحریک مجدد حساسیت عمومی در خصوص استفاده و منتفع شدن ترامپ از املاک و هتلهایش شود.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قوانینی را ارائه کرده‌اند که صرف هزینه از سوی دولت فدرال آمریکا در مکان‌های تجاری ترامپ را ممنوع می‌کند.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره گزارش مربوط به در نظرگرفتن برگزاری اجلاس آتی گروه هفت در محل این زمین گلف ترامپ خودداری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.