سرهنگ حسین صادقی اظهار داشت: پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت گفته‌های شاکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدام‌های تخصصی توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، بیان کرد: متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی، اقدام به انتشار مطالب کذب کرده بود که سبب هتک حیثیت شاکی و موجب تشویش اذهان عمومی شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقام هایت ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

وی ابراز داشت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان مبارزه با جرایم سایبری به صراحت به جرم اعتراف و علت ارتکاب عمل مجرمانه‌اش را اختلافات شخصی با شاکی پرونده عنوان کرد.

صادقی، با اشاره به جرم بودن انتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای مجازی، اضافه کرد: کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار باشند و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

وی خاطرنشان کرد: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزار‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کابران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir شکایت خود را ارائه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.