به گزارش ای بی سی نیوز، در پی اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه چهار نماینده زن دموکرات عضو کنگره، یکی از افسران پلیس ایالت لوئیزیانا در پیامی فیس‌بوکی «الکساندریا اکاسیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک را به مرگ تهدید کرد.

چارلز ریسپولی، پلیس ایالتی لوئیزیانا، کورتز را احمقی بد ذات دانست که باید یک گلوله خرج او کرد.

آرتور لاوسون، رئیس پلیس گرتنا روز گذشته در کنفرانسی خبری اخراج این پلیس نژادپرست را درست چهار روز پس از انتشار پیام فیس‌بوکی او اعلام کرد. لاوسون گفت یک افسر پلیس دیگر نیز برای لایک کردن پست فیس بوکی ریسپولی از سمت خود برکنار شده است. لاوسون اعلام کرد به دنبال تماس‌های فراوان از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در روز جمعه به سرعت تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

این مقام پلیس آمریکا، اظهارات ریسپولی را کاملا غیرمسئولانه و غیرقابل تحمل دانست. او گفت این دو افسر پلیس سیاست‌های ما در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را نقض کرده اند. ما یک سیاست تحمل صفر داریم. لاوسون این اتفاق را مایه شرمساری برای پلیس دانست.

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه هفته پیش در حساب توییتر خود زنان دموکرات کنگره را به باد انتقاد گرفت و در اظهاراتی توهین آمیز از آن‌ها خواست به کشور‌های خود بازگردند. ترامپ در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که همه این زنان به جز ایلهان عمر در آمریکا متولد شده اند! ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه سوتا متولد سومالی است و در زمان کودکی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرده است.

با وجود جنجال برانگیز شدن این اظهارات توهین آمیز ترامپ، وی بار دیگر روز دوشنبه هم به حملات لفظی‌اش علیه زنان دموکرات کنگره ادامه داد و در حساب توییتر خود نوشت: «زنان دموکرات چپگرای کنگره چه زمان می‌خواهند به دلیل لحن احمقانه خود و حرف‌های وحشتناکی که به زبان آورده اند از کشور ما، از اسرائیلی‌ها و حتی از دفتر ریاست جمهوری آمریکا عذرخواهی کنند؟ مردم زیادی از آن‌ها (زنان دموکرات کنگره) و اقدامات وحشتناک و منزجرکننده‌شان خشمگین هستند».

ترامپ در واکنش به انتقاد از این اظهاراتش مدعی شد به هیچ وجه این حرف‌ها نژادپرستانه نبوده است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.