پس از حدود ۲ ماه حرف و حدیث‌های فراوان و نیز انتشار شایعات متعدد و فراوان در فضای مجازی که این روزها مدیریت در این شهرداری را برای صفری بسیار سخت کرده بود و به نظر می‌رسید فشارهای زیادی برای کنار کشیدن وی وارد می‌شود سرانجام علی صفری بعد از ۲۳ ماه تصدی در شهرداری قزوین نتوانست در مقابل مشکلات مقاومت کند و به علت برخی مشکلات کاری و نیز تاکید و فشار بزرگان اصلاحات استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

علی صفری که در همان ابتدا نیز به نظر می‌رسید کار سختی در شهرداری قزوین خواهد داشت اما در داخل مجموعه خود توانست از مقبولیت خاصی برخوردار شود.

شهردار سابق قزوین در مدت مسئولیت خود برخی کارها را در اولویت قرار داد و توانست با همسطح سازی قرارداد کارکنان حجمی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران مدت معین، ارائه سبد کالا و
ارزاق عمومی به کارکنان شهرداری موجب افزایش نسبی رضایت مندی کارکنان شهرداری شود ولی در عین حال در این مدت نزدیک به ۲ سال در داخل شهر انتظارات مهم شهروندان برآورده نشد هر چند طرح پل امام رضا گشایش یافت و کلید کمربندی شهر به زمین زده شد اما در کارهای روبنایی و پروژه‌های شاخص نظر عمومی جلب نشد.

صفری رفتاری توأم با مهربانی با خبرنگاران داشت و با سعه صدر خودئ این اواخر از تنها خبرنگاری که به دلیل انتشار برخی مسائل در فضای مجازی شکایت کرده بود گذشت کرد تا در پرونده اش نقطه ضعفی در برخورد با رسانه‌ها نباشد.‌

صفری دانش آموخته دکتری مهندسی محیط زیست است و ۹ سال در شهرداری بوئین زهرا و ۶ سال هم در شهرداری بیدستان خدمت کرد.

حرف و حدیث پیرامون دلایل منجر به استعفای صفری شهردار متعدد بود ولی به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای نیست که کسی با صراحت از آن حرف بزند.

در این میان شورای شهر هم در برخورد با این موضوع حرکت منفعلانه داشت و نتوانست در کوتاه‌ترین زمان موضوع را روشن کرده و از طولانی شدن کنار رفتن یا ماندن شهردار جلوگیری کند که این امر نیز جای بحث و تحلیل دارد.

آنچه این روزها بیش از همه چیز نگران کننده است اینکه متأسفانه بد اخلاقی در جامعه زیاد شده و گاهی خشک و تر در این فضا می سوزد و افراد عادی قادر به تشخیص حق و باطل و سره از ناسره نیستند و با ابهام دست و پنجه نرم می‌کنند که بالاخره مدیری که رفت خطا داشت یا جریان‌های سیاسی موجب پرونده سازی برای وی شد و از سویی این فضاها انگیزه و جسارت خدمت را از مدیران گرفته است.

هرچند باید از دستگاه‌های نظارتی هم انتقاد کرد که انتظار می‌رود در این مواقع ابتدا در مرحله پیشگیری وارد کار شوند و در نهایت در مراحل بعدی با سرعت تصمیم لازم را بگیرند تا حیثیت عمومی و اعتماد جامعه خدشه دار نشود اما بدون شک اینگونه رفتن‌ها هم به حیثیت مدیران لطمه می‌زند و هم مردم متضرر می‌شوند که ماه‌ها شهرشان به جای عمران و آبادانی دستخوش مسائل سیاسی و یا امور دیگر شده است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید سیاست مداران برای شهر قزوین کدام شخیصت را به شورا پیشنهاد خواهند داد اما شاید تنها انتظاری که کم رنگ شده این باشد ای کاش این بار فردی را برای انجام کار در شهرداری انتخاب کنند تا هم عقب ماندگی‌ها جبران شود و هم اعتماد از دست رفته مردم که این روزها هر بار با حادثه‌ای اسیب می بیند برای مدتی ترمیم شود.

انتخاب اشتباه و سیاسی شورای شهر با فشارهای خارجی این بار دیگر قابل جبران نخواهد بود، به دنبال شهرداری کارآمد، توانمند، با سابقه و با تجربه برای شهر قزوین باشیم که می‌خواهد مقصد گردشگری شود و از غافله عقب مانده است. نکند با خود زمزمه کنیم این شهرداری دیگر مثل گذشته نمی‌شود؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.