هیل گزارش داد، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی در موسسه صلح آمریکا و پس از بازدید از کاخ سفید گفت: از خداوند بابت روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری سپاسگزارم. اگر به خاطر سیاست‌های دولت ترامپ نبود، آمریکا می‌توانست ۱۹ سال دیگر در جنگ افغانستان بماند. ۱۹ سال درگیری. اگر ترامپ نبود، این جنگ می‌توانست برای ۱۹ سال دیگر ادامه داشته باشد.

وی گفت: بر این باوریم که نباید هرگز در امور داخلی افغانستان دخالت کنیم. پاکستان به تسهیل روند صلح در افغانستان می‌پردازد. خوشبختانه، آمریکا هم در همین راستا است.

اظهارات عمران خان در پی دیدارش با ترامپ مطرح شد و ترامپ به خبرنگاران گفت که اقدامات متمرکز آمریکا برای از میان برداشتن طالبان بایستی سریع اما به شدت مرگبار باشد.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت، قصد دارد تا با طالبان برای تسهیل روند مذاکرات صلح افغانستان دیدار کند و ادامه داد: به زودی با نمایندگانی از طالبان برای تسهیل روند مذاکرات صلح افغانستان دیدار می‌کنم. وقتی برگردم، با طالبان دیدار می‌کنم و تلاش خواهم کرد تا بهترین تلاشم را برای بازگرداندن آنها بر سر میز مذاکرات با دولت کابل صرف کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.