در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۸۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۵۲ هزار و ۸۶۴ بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۰۵ واحد رشد عدد ۵۹ هزار و ۹۴۵ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۷۶۱ واحد افزایش تا رقم ۲۸۰ هزار و ۷۸۳ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام به ترتیب ۱۱۴۸ و ۳۲۴۷ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب ۱۹۳، ۱۹۰ و ۱۸۴ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند و در طرف مقابل پتروشیمی جم، مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری ملی ایران هر کدام به ترتیب ۱۱۲، ۸۳ و ۴۸ واحد شاخص‌های بازار را تحت تأثیر کاهشی قرار دادند.

امروز نیز گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند اما در عین حال این گروه نتوانست امروز رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را پشت سر بگذارد و با حجم معاملات ۱۳۳ میلیون سهم ارزش ۹۷ میلیارد تومان را تجربه کرد. بیشتر سهم‌ها در این گروه با روند افزایش قیمت مواجه شدند.

در گروه فلزات اساسی حجم معاملات به ۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد. در این گروه بیشتر سهم‌ها با نوسان قیمت کمتر از دو درصد مواجه شدند.

گروه خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها و فراورده‌های نفتی دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش‌ معاملات را بعد از محصولات شیمیایی و فلزی داشتند.

امروز در بورس تهران ۲۱۸ سهم با رشد قیمت و ۱۱۳ سهم با افت قیمت روبرو شدند.در فرابورس ایران نیز ۱۲۳ سهم با رشد و ۷۰ سهم با افت روبرو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۷۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم دو میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. همچنین تعداد معاملات بورس عدد ۲۰۶ هزار و ۹۴۱ را تجربه کرد.

آیفکس نیز حدود ۲۲ واحد افزایش یافت و رقم ۳۲۹۱ را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار به عدد ۸۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۲ سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.