به گزارش پایگاه خبری هیل، مائوریسیو کلاور-کارونه، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا در امور نیمکره غربی گفت، دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا زمان کافی برای کناره‌گیری از قدرت یا روبرو شدن با پیامدهای بعدی آن داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر مادورو از سمتش کناره گیری نکند، اقدامات علیه او بیش از پیش تشدید می‌شود. زمان تعیین شده برای کناره گیری مادورو از قدرت در ونزوئلا کمتر از تا پایان سال جاری میلادی است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کشورهای عضو گروه لیما در حال گفتگو است. این چارچوب زمانی، فوری است. ما این مساله را قبلا به صورت غیرمستقیم و از طریق افرادی که او به آنها اعتماد دارد، به مادورو ابلاغ کرده‌ایم. مهم است که کشورهای عضو گروه لیما هم چنین کاری انجام دهند. مادورو هنوز می‌تواند درباره کناره گیری از قدرت گفتگو کند. اگر در مقابل درخواست‌ها برای کناره گیری از قدرت مقاومت کند، با پیامدهای قانونی آن روبرو می‌شود.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در امور نیمکره غربی همچنین به گزارش نقض حقوق بشر در ونزوئلا که اوایل ماه جاری میلادی توسط کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر شد، اشاره کرد؛ در این گزارش آمده که شواهدی از نقض‌های گسترده حقوق بشری، شکنجه و آزار و اذیت سیاسی در این کشور آمریکای لاتین وجود دارد. گزارش میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل یک پرونده برای پیگیری آن توسط کشورهای عضو دادگاه کیفری بین‌المللی است. البته آمریکا عضوی از این دادگاه نیست اما امیدواریم که تضمین های قطعی به ما بدهد.

هم ونزوئلا و هم کشورهای آمریکای لاتین عضو گروه لیما اعضای دادگاه کیفری بین‌المللی هستند.

رئیس شورای امنیت ملی آمریکا در امور نیمکره غربی همچنین گفت، احتمالا مادورو در این نهاد چند ملیتی دادگاه می‌شود. زمان آن رسیده تا تضمین‌های قطعی را برای ترک قدرت بپذیرد یا با دادگاهی از سوی آمریکا و جامعه بین‌الملل روبرو شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.