مسعود پزشکیان ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه، نور چشم جامعه «عدالت» است اظهار داشت: بار سنگینی که سیستم قضایی بر عهده دارد، بر کسی پوشیده نیست، باید این راه سخت با قدرت و انسجام پیش برود که باعث استحکام پایه‌های نظام می‌شود.

وی شاخص‌های قاضی از دیدگاه نهج البلاغه را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر بر اساس این شاخص‌های دینی و اسلامی که در نهج البلاغه و قرآن بر آن تاکید شده است، جامعه مشکلی نخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مقابل مراجعان ملایم و صبور بود، ابراز داشت: در جاهایی که شک داریم قدم برنداریم، برای برهان نباید کوتاهی شود و تا زمانی که واقعیت دقیق مشخص نشده رأی صادر نشود.

وی با بیان اینکه نیاز به ابزاری داریم که بار و کار قوه قضائیه کاهش یابد و سرعت و دقت قوه قضائیه افزایش یابد گفت: با ریاست جدید قوه و تحولاتی که در نگاه‌ها ایجاد شده، باید با دست به دست هم دادن، نگاه‌های نهج البلاغه‌ای را در جامعه پیاده کنیم، دشمنان نفوذ به کشور را در خواب خواهند دید و مردم مشت محکمی به آمریکا و یاوه گویانی که تلاش می‌کنند ما را به زانو در بیاورند، می‌زنند به شرطی که با باور و اعتقاد، دین را در جامعه به صورت عملی پیاده کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید عدالت و انصاف و درستی را در جامعه حاکم کنیم تصریح کرد: با این اقدام قضات این بار سنگین را با سلامت و عزت به مقصد می‌رسانند.

وی در پایان، خلیل اللهی، رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی را مردم دار و پیگیر دانست و افزود: امیدارم این تغییرات باعث شود بانگاهی نو و پیشرفته به پیش برویم و مشکلات نوقص را برطرف کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.